Motorstoringslampje en foutmelding start-stop uitgeschakeld

skodafora

Actief lid
Ik heb eergisteren mijn auto gestart en 5 minuten 30km/u gereden. Vervolgens vol het gaspedaal in getrapt en toen kwam een oranje knipperende motorstoringslampje. Auto reageerde ook niet meer en bleef haken op 60km/u. Gelijk aan de kant gezet en auto uitgeschakeld. Vervolgens weer ingeschakeld en de motorstoringslampje bleef even kort aan, maar er kwam een storingsmelding start stop systeem is uitgeschakeld. Deze ging ook even later weer weg. Ik vond dit raar aangezien ik bij chippen deze al had uitgezet. Onder de motorkap gekeken en er viel helemaal niets wat mij opviel. Mijn o3 reageert ook heel raar als de tank voor kwart vol is. Reageert traag op hoge snelheid en begint te schokken. Weet iemand toevallig of dit kwaad kan of gewoon doorrijden of er niets aan de hand is?

1.0 2017 186000km

1 maand geleden.
Motorolie bijgevuld Valvoline motorolie 5W-30 (Action)
Koelvloeistof bijgevuld C&C (Action)
Luchtfilter vervangen (Bosch)
Onder motorkap gereinigd met plantenspuit en weer afgeveegd.

Tees

Donateur
De andere klachten klinken wel als noodloop. Ik vermoed dat er een sensor buiten bereik geraakt is door opeens voor gas te geven. Wil wel eens voorkomen, bijv dat de turbo het net even niet bijbeent oid. Uitlezen zal meer informatie geven, maar als t eenmalig was is t wellicht niet de moeite waard.

Die andere klacht van t langzaam reageren bij hoge snelheid vind ik lastig. Zijn van die dingen die aan van alles kan liggen. Als het echt aan een bepaalde vulgraad van de tank gekoppeld is, dan zou de brandstofopvoerpomp een probleempje kunnen hebben of het brandstoffilter wat vervuild.

Skodadriver87

Senior Member
Heb paar jaar geleden problemen gehad die hier op lijken. Heb het alleen niet helemaal helder meer van geest welke lampjes er gingen branden.

Toen bleek het bij mij mijn brandstof relais te zijn. Die zit onder de achterbank naast de brandstof pomp of filter.

Hadden bij mij eerst het filter vervangen. Die was duurder dan het relais. Mocht het iets met je brandstof toevoer zijn zou ik eerst even naar het relais kijken voordat je onnodige kosten maakt.

Bovenaan Onderaan