Move & Fun Citigo - verkeersinformatie

tspreekpunt

Nieuw lid
Ik ben alsnog aan het overwegen om de Move & Fun aan te schaffen voor mijn nieuwe Citigo. Nu kom ik er op de site van Navigon niet helemaal uit. Ik ben namelijk erg gehecht (al zeer veel jaren klant daar) aan mijn TomTom met kaartupdate en live-services. Hierbij is de verkeersinformatie en flitsinformatie voor mij het meest belangrijk. Op de site van Navigon kan ik nergens iets vinden over de Move & Fun in combinatie met Live Services of andere verkeersinformatie. De bijgeleverd TMC geeft geen informatie door in Nederland. Kan iemand mij vertellen of er op dit systeem toch enige vorm van verkeersinformatie mogelijk is en wat daar de kosten van zijn? Kaartupdates kosten € 99,95 per jaar en de flitspalen € 29,95.

Groet, Bianca

Inge

Lid
Kaartupdates daar zit een code voor bij waardoor het 19,95 voor 2 jaar kost.

Flitspalen zitten volgens mij automatisch bij het abonnement.

Noord26

Forumguru
Overweeg eens een losse Carmin? Kost net zoveel als een TomTom. Bij veel modellen zitten er gratis life-time updates bij. Als je daaraan veel waarde hecht een echte aanrader.

Gerke

Forumguru
Ik heb zelf de Mio M616LM aangeschaft voor nog geen 100 euro bij Bol. 5", lifetime kaartupdates, TMC en IQ routes. Bevalt prima, vind het zelfs beter dan TomTom en de prijs is natuurlijk het meest interessante.
Inmiddels in 2maanden tijd al 2 keer kaartupdates gehad.

Ook de Move & Fun ontvangen bij de gisteren afgeleverde Skoda Citigo Sprint Comfort.
Waarom zit er geen Lifetime Update bij de M&F, net als bij bijv. de Garmin Nuvi en de TomToms ?
2 jaar Update voor de couponprijs van € 19,95....en daarna ? Is daar iets over bekend gemaakt door Garmin ? Skoda Citigo Sprint..jpg
Wie weet hoe we Garmin kunnen "pressen" om voor dit apparaat ook een Lifteime Update af te geven ?

VWim

Forumguru
Gaat je waarschijnlijk niet lukken, Garmin is eerst al uitgewrongen door VAG, waarschijnlijk is de updateservice net het beetje winst dat het leuk maakt om die systemen te leveren.

Cordoba

Forumguru
Met de automerk gebonden systemen binnen de VAG-groep is het zo, dat de kaartenmakers geen materialen mogen leveren aan particulieren, maar per contract gebonden zijn, alle updates aan de importeur te leveren, die er dan de hoofdprijs voor vraagt. (dit is zo voor diverse RNS-modellen, dus ik verwacht voor de Move & Fun een soortgelijk iets).

Auto's worden soms ook verkocht met navigatie met kaartmateriaal dat al 2 oud is, en alleen na heel lang zeuren en aandringen kun je dan een (gratis) update krijgen, maar regelmatig vraagt een dealer daar iets van 199 euro voor.

Met de automerk gebonden systemen binnen de VAG-groep is het zo, dat de kaartenmakers geen materialen mogen leveren aan particulieren, maar per contract gebonden zijn, alle updates aan de importeur te leveren, die er dan de hoofdprijs voor vraagt. (dit is zo voor diverse RNS-modellen, dus ik verwacht voor de Move & Fun een soortgelijk iets).

Auto's worden soms ook verkocht met navigatie met kaartmateriaal dat al 2 oud is, en alleen na heel lang zeuren en aandringen kun je dan een (gratis) update krijgen, maar regelmatig vraagt een dealer daar iets van 199 euro voor.

Cordoba

Forumguru
Ik ben bang dat je updates van Garmin, niet zomaar kunt gebruiken, er zal wel weer een truc verzonnen zijn om te voorkomen dat je dat zomaar een update één op één op Move&Fun en RNS systemen kunt krijgen tegen de Garmin-tarieven.

Zal best...maar toch de moeite waard het hele artikel eens te lezen en eens contact te maken met Garmin Corp. USA voor uitleg ?

Ik heb net een mail naar Garmin USA gezonden...wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
de postbode is nog steeds onderweg! :deuk:

atlantic-challenge-storm1.jpg

rhaak1991

Forumguru
Verkeersinformatie zit er in, net als de meeste "vaste" flitspalen (wel ff handmatig aanzetten). Voor de mobiele flitsers vertrouw ik nog altijd op de welbekende flitsmeister app. Wat betreft kaartupdates, geen ervaring mee, maar heb em pas sinds januari

Bovenaan Onderaan