MP3 aansluiting op Stream

Frankie

Actief lid
Op gevaar van dubbele thread (heb gezocht): in hoeverre kun je, zonder boren en solderen, een MP3 (Philips hd1420) op de Stream aansluiten ?

JettaFreak

Actief lid
Als een ipod kan worden aangesloten op de Stream, bij mijn Sony gaat dat met een witte en een zwarte tulp, dan kan dat ongetwijfeld ook met een Philips apparaat. Of je het apparaat dan ook kunt bedienen via de Stream betwijfel ik. Mijn interface kastje werkt via de wisselaaraansluiting. Die heeft de Stream ook, maar of ook zo'n kastje beschikbaar is voor het Philipsapparaat weet ik niet.

Groet,

JettaFreak

Frankie

Actief lid
Hoi Jettafreak, dank je voor je antwoord. Maar moet ik nu met tussenkomst van een "kastje" iets aansluiten of kan ik direct van de MP3 via een tulpverbinding naar de Stream ? Indien direct, waar kan ik zo'n kabel kopen (of moet ik toch solderen??:) Hangen er dus ook contra-tulpjes aan de Stream...??

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hoi Jettafreak, dank je voor je antwoord. Maar moet ik nu met tussenkomst van een "kastje" iets aansluiten of kan ik direct van de MP3 via een tulpverbinding naar de Stream ? Indien direct, waar kan ik zo'n kabel kopen (of moet ik toch solderen??:) Hangen er dus ook contra-tulpjes aan de Stream...??

[/ QUOTE ]

Kijk hier eens: www.connects2.nl

Beker

Actief lid
Frankie,

De stream heeft achterop alleen een aansluiting voor een cd-wisselaar. Daarbij komt dat de tream alleen geluid via deze aansluiting zal accepteren als hij ook denkt dat er een wisselaar is aangesloten. Ik schrijf bewust denkt want het is dus mogelijk om (inderdaad met een kastje) de stream te "foppen". Ik heb zelf een iPod via zo'n kastje (Dension via de dealer) aangesloten. Er zijn ook kabeltjes te koop met aan de andere kant twee tulp stekkers zodat je in feite elke bron kunt aansluiten. Ik heb er zelf een gekocht via internet maar deze werkte niet. Het voordeel van de Dension kabel (special voor een iPod) is dat je meteen ook de iPod via de stream kunt bedienen.

robke

Nieuw lid
Het systeem lijkt me handig en bruikbaar, echter de prijs (€199 excl. memory stick) vind ik nogal aan de hoge kant.
Zijn er door de forum lezers al andere (goedkopere) oplossingen gevonden die hetzelfde kunnen als de Solisto?

JettaFreak

Actief lid
De stream lijkt inderdaad geen tulpstekkers te hebben, het zal waarschijnlijk signaal krijgen via een rechthoekig stekkerblokje

Het is veel simpler /forum/images/graemlins/24.gif Je kan gebruik maken van een tunecast. Je sluit dit toestel aan op de hoofdtelefoonuitgang van je mp3-player daarna zend het een FM-radiosignal uit (op een door jouw gekozen frequentie) dat je gewoon kan ontvangen via de radio. Je moet ze wel bestellen buiten Europa /forum/images/graemlins/24.gif)) want eigenlijk kan je ze gebruiken als radiostation /jammer . Ik heb de mijne gekocht voor 23 € op e-bay.

meer info op: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=166893

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het is veel simpler /forum/images/graemlins/24.gif Je kan gebruik maken van een tunecast.

[/ QUOTE ]
Wel een te gek apparaatje. Ik heb een Audience dus ik heb het niet nodig maar ik zit toch te denken "mooi te weten dat er zoiets is".
Net zo kek als die USB platenspeler die ik laatst zag in een tijdschrift.

Dutch

Actief lid
Bedenk wel dat de geluidskwaliteit minder is dan met een direct aangesloten systeem. Maar als je daarmee kunt leven is het een handige (maar illegale) oplossing.

Bovenaan Onderaan