mp3's afspelen bij stream

nicoboetje

Nieuw lid
Ik heb nu mijn nieuwe O2 een weekje, en ben er echt zeer tevreden over. Maar, toch een probleempje met de radio. Als ik probeer een mp3 cd af te spelen leest hij soms wel, maar meestal de mp3 cd niet. En als de radio dan eindelijk eens (ongeveer 1 op 10 keer) een mp3 cd uitleest duurt het eindeloos om te veranderen van liedje, vooropgesteld dat het kraam niet vastloopt (wat ook al gebeurd is...). Onnodig te zeggen dat dit redelijk frustrerend is bij een nieuwe wagen. Om het allemaal nog wat vreemder te maken leest hij één mp3 cd perfect uit, maar de titel en uitvoerder worden dan wel niet op het scherm weergegeven, en bij de andere mp3 cd's die ik er in steek wel (als ze werken wel te verstaan).
Gewone cd's worden ten andere zonder probleem afgespeeld.

Ik ben al naar de dealer geweest, en daar hebben ze nog nooit van dit probleem gehoord. Een update van de radio kunnen ze niet doen, daar er reeds de laatste nieuwe software opstaat. Ik moest het nog een weekje bekijken, en als mijn wagen binnenmoet voor de controle na 1500km, en het probleem was er nog steeds, gingen ze contact opnemen met Brussel (ben Belgische rijder).

Heeft er iemand al dergelijk probleem gehad, of er al van gehoord? Ik hou jullie op de hoogte...

Groetjes

Hey

een mp3 cd moet je branden als standaard (ISO) cd en dus niet als audio cd.
Anders werkt het misschien niet. En als het dan werkt zal er geen uitvoerder of titel weergegeven worden.
bij ons werkt het perfect. Zal dus toch wel aan het branden liggen. Dat hoop ik voor jou althans.

nicoboetje

Nieuw lid
Ja, heb ik ook zo gedaan. Bij mijn vorige radio had ik hoegenaamd geen probleem om alle mp3 cd's af te spelen. En de uitlezing was bij alle cd's ook perfect. Het vreemde is dat het soms wel werkt, en dan opnieuw volledig vastloopt.

Ik denk dat het er helemaal aan ligt wat je die radio/cd-mp3-speler te eten geeft...

Een mp3-bestand heeft een zogenaamde "tag".
Daarin staat vermeld wat de inhoud is, artiest/albumnaam/tracknummer de bitrate en nog veel meer.
Wil een afspeler die data *vlot* kunnen lezen, moet het geheel aan bepaalde standaarden voldoen.
Die standaarden zijn voor elke (merk) afspeler weer verschillend.
In de handleiding van jouw radio/cd-mp3speler staat vast wel vermeld hoe tags opgebouwd moeten zijn wil het apparaat die bestanden goed kunnen lezen.

Volgend punt is:
Als jij al die mp3tracks in de "root"hebt staan, dus niet in mappen, maar de hele "zooi" in een lange rij onder elkaar, ( afhankelijk van de bitrate kunnen dat er vele honderden zijn per cd) kan het gebeuren dat een afspeler daar ook niet vrolijker op wordt :D

Serieus, ik denk dat je eerst de handleiding van je radio moet doornemen om te kijken of daar iets over beschreven is.

Suc6, Gompy

En als Gompy zijn tips niet helpen kan je ook eens proberen een ander merk / type van CD-R's te gebruiken.
Ik heb ook al een paar keer soortgelijke problemen gehad. (cd werkt eerste keer, daarna niet meer of slecht)

Ben dan ipv goedkope cd'tjes veranderd naar CD-R's voor audio-recorders, die zijn iets duurder maar heb er geen last meer van. Ik vermoed dat de stream moeite heeft om kleurstoftypes van sommige CD-R's te onderscheiden (te weinig contrast of zo).

Dat gaat beter, maar moet feitelijk wel melden dat ik vooral via een externe mp3 speler over de aux-in muziek speel.

Mijn Stream spuugde een CD-RW volgebrand met MP-3's (....) steeds uit. Gewoon een nette CD voorzien van 4 folders. Ik schrok daar wel van. Echter, wat bleek nu het euvel te zijn. Het waren geen MP-3's maar WMA's. De Stream kan dus geen WMA's aan.

Hansman

Nieuw lid
Het af en toe slecht functioneren van de cd's kan veroorzaakt worden door een te hoge snelheid waarmee de cd is gebrand. De lezer van de Stream is kwalitatief mogelijk iets minder dan de spelers die tegenwoordig in de computers worden ingebouwd.

Probeer eens een cd te branden met een schrijfsnelheid van 4 of 8 in plaats van 40 of meer. Mogelijk lost dat het probleem op.

nicoboetje

Nieuw lid
Bedankt voor de tips, ik ga eens proberen muziek aan lagere snelheid en op betere cd's te branden, dat gaat misschien helpen.
Als het niet helpt moet de dealer het dan maar oplossen. Misschien slechte lezer of zo...
Ik hou jullie op de hoogte.

Frankie

Actief lid
En als het dan werkt zal er geen uitvoerder of titel weergegeven worden.

hoe kom je daar nu bij ? Dan doe je zelf toch bb ook iets mis. Bij mij wordt netjes de data weergegeven. Kan via knop 'info' kiezen uit artiest naam, album naam of track naam..

Bovenaan Onderaan