MP3's afspelen van USB stick middels MDI: hetzelfde als SD kaartje?

Lino

Nieuw lid
Hallo Skoda rijders,

ik moet een nieuwe leaseauto bestellen (ja, heel naar) en ga denk ik de Superb Combi Ambition Businessline kiezen.

Muziek in de auto is voor mij belangrijk, en ik was totnogtoe een tevreden gebruiker van een Parrot carkit met USB aansluiting (32GB stick, werkt prima).
Nu heb ik bij de dealer een SD kaartje met MP3's proberen af te spelen.
Maar wat me tegenvalt: je kunt alleen maar door de folder en bestanden lopen, en niet via de gebruikelijke MP3 tags: artiesten, albums, genres, etc.
Beetje primitieve manier van MP3's zoeken en spelen, tegenwoordig.

Nu is mijn vraag: als ik de MDI aanlsuiting en USB kabel zou bestellen, heb je dan wel de normale MP3 menu opties, of is de bediening daarvan hetzelfde als de SD kaart?
Als je daarmee ook alleen maar door de bestanden kan lopen, vind ik de meerwaarde van die 150 + 20 euro minimaal.

Graag hoor ik ervaringen van iemand die de MDI kabel met USB gebruikt!

O ja, en ook graag ervaringen met de mObridge carkit: de dealer raadt af om de standaard carkit te bestellen omdat deze veel telefoons niet ondersteunt ?!?

groet,
Alain

Antera

Donateur
Dat laaste is inderdaad waar. Veel telefoon willen niet werken met de Carkit waarom is een raadsel maar iets waar al lange tijd tegenaan gehikt word.

andrehj

Forumguru
O ja, en ook graag ervaringen met de mObridge carkit: de dealer raadt af om de standaard carkit te bestellen omdat deze veel telefoons niet ondersteunt ?!?
Jouw dealer loopt (net als veel andere dealers) weer eens achter de feiten aan. In dit geval meer dan anderhalf jaar. M.i.v. modeljaar 2011 (dus vanaf juni 2010) ondersteunt de standaard rsap carkit ook het oude (maar nog steeds meest gangbare) HFP profiel. Daarmee kun je gewoon elke telefoon aanmelden.
Overigens is rsap nog steeds kwalitatief de beste optie (vandaar dat ik een Galaxy S2 heb gekocht, die dit als een van de weinige Android telefoons af-fabriek ondersteunt), maar je hebt nu dus op je maxidot de optie om te kiezen tussen HFP en RSAP.
Een mobridge (of welke after-market carkit dan ook) zal nooit zo netjes met je Amundsen / Columbus samenwerken als de originele carkit.

Over dat zoeken van MP3'tjes: Volgens mij kun je met de MDI niet op tags / albums / genres zoeken. Althans, ik heb dat nog niet gevonden (maar ook niet heel hard gezocht). Voordeel (voor mij) voor de MDI is dat deze een onbeperkte grootte HD of USB-stick aan kan, en bovendien een Ipod/phone, terwijl je zonder vast zit aan max 32 GB SD.

TL@

Forumguru
USB-stick en SD-kaart werkt exact hetzelfde en volgens mij niet heel erg prettig. Daarom dat ik een iPod heb aangeschaft (eigenlijk cadeau gekregen) Dit werk veel beter dan de ingebouwde harde schijf/SD-kaartje/USB-stick/draagbare harde schijf

Het is wat duurder maar het zeker waard en de iPod werkt in de meeste wagens tegenwoordig dus kan gewoon mee naar de volgende.

RDE

Lid
Wat de carkit betreft kan ik zeggen dat mijn dealer (Korterink) mij vertelde dat de fabriekscarkit nu dezelfde is als de achteraf inbouw. Vanaf welk bouwjaar dat is weet ik niet. Dit zou dus alleen (een heel klein beetje) schelen in de bijtelling. Wel is achterafinbouw duurder dan de fabrieksoptie.

Lino

Nieuw lid
carkit...

Bedankt voor alle reacties.

Heb vandaag nog even de USB optie bij de dealer kunnen proberen: inderdaad alleen maar bestanden te keizen...
Maar ben het wel eens met andrehj dat de USB optie grotere harddisks mogelijk maakt.
Bovendien lijkt het me wel makkelijk zowel SD als USB te hebben: dubbele opslagcapaciteit, verschillende soorten verzamelingen (voor de kids en mn eigen muziek :laugh:), en de USBsticks en kaartjes heb ik toch al liggen.
Dus ik houd t toch maar bij de extra MDI.

Qua carkit: voordeel van de mobridge blijft dat ie buitend de bijtelling valt. Scheelt me zo'n 35 euro per jaar (nou ja ook weer niet zoveel.....).
De dealer beweert dat deze net zo goed integreert met de Amundsen als de af-fabriek carkit.

Kan een mobridge gebruiker dat bevestigen? Tevreden of niet?

WouterO2C

Actief lid
Let er wel op dat je aan te sluiten HD via de USB format Fat32 geformateerd moet zijn! NTFS doet ie niet :/

andrehj

Forumguru
De dealer beweert dat deze net zo goed integreert met de Amundsen als de af-fabriek carkit.
Kan een mobridge gebruiker dat bevestigen? Tevreden of niet?
Heb slechts ervaring met de af-fabriek variant.
Volgens mij heeft die enkel voordelen:
- Ondersteunt niet alleen HFP, maar ook rsap
- Integreert perfect in maxidot en Amundsen/Columbus
- Je stuurwiel heeft een telefoonknopje
- Originele carkit heeft spraaksturing
- Originele carkit kan SMS-jes voorlezen.
- SMS'jes komen zowel op je telefoon als op de carkit.
etc.

Lino

Nieuw lid
Klinkt goed.

Geen mObridge gebruikers die aan kunnen geven welke van deze features de mObridge al dan niet heeft?
Anyone?

Darkside

Forumguru
Heb zelf een mobridge (mijn auto werd besteld tijdens de modelwisseling en kon niet 100% garantie krijgen (zelfs niet 50%) dat de originele carkit zou werken met hfp)

Integreert prima met de Columbus
Integreert prima met het maxidot
ondersteunt HFP en Rsap
Stuurwiel heeft geen telefoonknopje (moet telefoon opnemen via maxidot of navi scherm)
Ondersteund spraak besturing (zonder voicetags aan te maken)
Ondersteund SMS (mits je gebruik maakt van rsap) (zelf niet getest omdat ik geen rsap telefoon heb)

Werkt voor de rest prima
Ten tijden van bestellen was de originele carkit duurder dat de mObridge.
Maar die is nu ook goedkoper geworden. Het scheelt, voor de lease, alleen in bijtelling.
Maar als ik nu zou bestellen zal ik het origineel nemen.

Lino

Nieuw lid
Bedankt darkside! Ik houd het gewoon bij de Mobridge, zit nu al in het besteltraject, is goedkoper en lijkt goed te werken als ik het zo hoor...

Bovenaan Onderaan