MPI 1.4

Kan de mpi over langere tijd 95 +e10 verdragen ? Wie heeft er ervaring mee.
Graag jullie advies groet roek

pansaebr

Actief lid
Roek,

Je kan je best ook eens voorstellen in meet en greet deel, ik vermoed dat hier over de oudere skoda motor gaat.Best ook eens vermelden welke motorcode je hebt. staat echter ergens ik je handleiding / onderhoudsboekje.

Bruno

Orange860

Senior Member
Alles kan, maar waarom het risico op aangevreten keerringen ed. Nemen voor een euro per tankbeurt verschil. U gaat een ritje maken in Duitsland?

Het is nog erger ik woon 6 km van de eerste benzinepomp in duitsland en rijdt daar heel wat kilometers.
Ik heb goede ervaring met vag-producten en zeker met skoda's.
Ik begrijp uit uw reactie dat het vooral slecht voor de motor is. Die is nog maar 13 jaar oud en 128600 km gelopen:-)
H
Alles ziet er puik uit , ik wil hem de komende paar jaar graag heel houden.
Sinds eind van deze middag ben ik lid van het forum, moet me nog een beetje inlezen en invullen.
Dank voor jullie
Reacties
Roel Brommer

onze Fabia met 1.4 heeft naar schatting 2/3 van de kilometrage = ca. 100dkm op E10 gereden. Geen probleem.
Dankje Erik ervaring van jullie telt voor mij.duitsland is om de hoek en daar tanken kost 20 euro cento de liter minder.
Soms afwisselen denk ik is safe

Orange860

Senior Member
En wat zegt het instructieboekje? Daar moet ook iets over instaan!

En heeft u deze link gezien?

http://www.skodaforum.nl/forum/threads/e10-brandstof-tanken-in-frankrijk.15943/

Dit is wat skoda.de te melden heeft over E10 tanken

Alle Modelle mit Ottomotor unabhängig vom Modelljahr außer:
- Felicia (Typ 791, 795, 797), Motoren 40/50 kW, Modelljahre 1995 bis 2002 (An 10. Stelle der Fahrzeug-Ident-Nr. steht eines dieser Zeichen: S,T,U,V,W,X,Y,1,2)
- Favorit, Forman, Pick up (Typ 781, 785, 787), sowie alle älteren Modelle vor Modelljahr 1989 (z.B. S100/105/110/120/130/135/136/1000 MB)
Dus met uitzondering van bovenstaande modellen en bouwjaren kun je volgens Skoda zonder problemen E10 tanken.

turboturbo

Forumguru
Nee, dat is een apart forum gedeelte voor als je je wilt voorstellen.
Handtekening stel je bij je profiel in, en verschijnt onder elke post die je plaatst.

Dank voor links helder en handig !
Ja Erik dat is heel goedkoop en nu maar afwachten wat het kabinet gaat doen met de accijns
Ik heb inmiddels gemerkt dat mijn skoda wat slechter start op e10 maar verder niet anders loopt
Nu weer gewoon 95 er in kijken wat hij nu doet
Groet Roel

turboturbo

Forumguru
E10 is ten opzichte van Euro95 (wat praktisch 'E5' is, want zit ook 5% ethanol in) iets schraler toch? Misschien verklaart dat de iets slechtere start.

Bovenaan Onderaan