Hallo allemaal,
Ben benieuwd wat de mening van de Greenline rijders op dit forum is over het feit dat per 1 januari 2014 weer het volledige tarief MRB op basis van gewicht en brandstoftoeslag betaald moet worden.
Persoonlijk vind ik het terecht dat er MRB betaald moet worden o.b.v. gewicht maar de brandstoftoeslag vind ik discutabel voor een schone diesel. Vooral de particuliere rijder wordt in mijn ogen gestraft voor het aanschaffen van dit soort auto's. De ANWB stelt in een recente Kampioen namelijk dat de huidige MRB vrije diesels versneld zullen afschrijven. Ik heb de ANWB eerder dit jaar gevraagd naar de juiste uitleg van de autobelastingen per 2014. Voor de geïnteresseerde bijgaand de reactie:
Bedankt voor uw email. De enige juiste uitleg volgens ons is deze: ANWB - Auto - Factsheet autobelastingen 2012
In de Autobrief van het Ministerie van Financiën staat dat de MRB alleen nog op gewicht gebaseerd is maar het tarief dat de autobezitter in totaal aan MRB gaat betalen is volgens de plannen wel degelijk gebaseerd op brandstofsoort en provincie. Ministerie ziet het gedeelte dat gebaseerd is op brandstofsoort en provincie niet als MRB. De burger maakt het onderscheid niet zozeer, die ziet MRB gewoon als het totaal van MRB en provinciale opcenten. Wij hebben het Ministerie gevraagd de informatie over autobelastingen duidelijker te maken cq te corrigeren.
Dat de MRB gebaseerd zal worden op de CO2-uitstoot is onjuist. Ooit is het wel eens geroepen dus het is niet zo vreemd dat het nog wordt verondersteld, maar wij hebben het graag de wereld uit in het belang van de automobilist. Wel wordt de BPM steeds meer bepaald op basis van CO2-uitstoot.
Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
ANWB Autoadvies
Ben benieuwd wat de mening van de Greenline rijders op dit forum is over het feit dat per 1 januari 2014 weer het volledige tarief MRB op basis van gewicht en brandstoftoeslag betaald moet worden.
Persoonlijk vind ik het terecht dat er MRB betaald moet worden o.b.v. gewicht maar de brandstoftoeslag vind ik discutabel voor een schone diesel. Vooral de particuliere rijder wordt in mijn ogen gestraft voor het aanschaffen van dit soort auto's. De ANWB stelt in een recente Kampioen namelijk dat de huidige MRB vrije diesels versneld zullen afschrijven. Ik heb de ANWB eerder dit jaar gevraagd naar de juiste uitleg van de autobelastingen per 2014. Voor de geïnteresseerde bijgaand de reactie:
Bedankt voor uw email. De enige juiste uitleg volgens ons is deze: ANWB - Auto - Factsheet autobelastingen 2012
In de Autobrief van het Ministerie van Financiën staat dat de MRB alleen nog op gewicht gebaseerd is maar het tarief dat de autobezitter in totaal aan MRB gaat betalen is volgens de plannen wel degelijk gebaseerd op brandstofsoort en provincie. Ministerie ziet het gedeelte dat gebaseerd is op brandstofsoort en provincie niet als MRB. De burger maakt het onderscheid niet zozeer, die ziet MRB gewoon als het totaal van MRB en provinciale opcenten. Wij hebben het Ministerie gevraagd de informatie over autobelastingen duidelijker te maken cq te corrigeren.
Dat de MRB gebaseerd zal worden op de CO2-uitstoot is onjuist. Ooit is het wel eens geroepen dus het is niet zo vreemd dat het nog wordt verondersteld, maar wij hebben het graag de wereld uit in het belang van de automobilist. Wel wordt de BPM steeds meer bepaald op basis van CO2-uitstoot.
Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
ANWB Autoadvies