MS202 (FABIA I) loshalen, hoe?

Hoi,

Al een tijdje heb ik het probleem dat mijn linkerbox het af en toe niet doet. Nu doet hij het helemaal niet meer tenzij ik onder tegen de radio (MS202, ja die met casettedeck:grin:) duw.

Ik denk dus dat er een draadje los zit.

Het probleem is dat ik de radio er niet uit krijg. Nu weet ik dat ik van die ijzeren staafjes nodig heb, maar degene die ik heb passen niet.

Iemand een idee hoe ik de radio er uit krijg? Welk formaat van die staafjes ik nodig heb? Of hoe ik het bakje onder de radio los krijg zodat ik misschien alsnog bij de draadjes kan?

Gieliovd

Forumguru
Dat is niet altijd even gemakkelijk. Ik heb er ook al meerdere keren mee lopen medderen.

Er is dan ook genoeg keuze:

kit.jpg

In eerste instantie zou ik zeggen dat het van die Pioneer dingetjes zijn met een uitgeponst haakje op het einde, van dit type:

6755_1.JPG

Toch is de beste optie om gewoon even langs de dealer te rijden of langs een willekeurig autobedrijf, die hebben altijd meerdere van die dingen liggen.

Je mag ook langs mij rijden, ik heb die van Pioneer liggen, ook van Ford en nog een ander type.

EdK

Forumguru
:D Ach en anders even op de hoek aan die autokraker vragen !!
Zijn er heelllllll handig in !!! :D

EdK

Forumguru
Ja, dat kan ook :)

Weet iemand hoe dat bakje onder de radio los moet? Misschien kan ik er dan bij.

Met een voorzichtige trekkende beweging !

Zit met een pen in rubber vast en daar moet je hem uit los trekken dus !!

Dus gewoon met beleid , en niet te bang wezen !!

Volgens mij zit de bovenkant van het bakje toch echt achter de onderrand van de radio dus die moet er echt eerst uit.

Kom net tot de conclusie dat ik de radio niet per ongeluk van stroom moet halen want ik ben mijn radio safety code kwijt...

Kunnen ze vast bij de dealer uitlezen, maar kan dat ook als hij evt. gelockt is?

Gieliovd

Forumguru
Dat kunnen ze niet uitlezen volgens mij, je moet de code opvragen via de fabrikant voor zover ik weet!

Heb je de code niet in een boekje?

Wel een sticker in het service boekje, er staat wel een getal op van 4 cijfers maar dat is volgens mij de interieurcode.

Geen sticker in autoradioboekje of instructieboekje.

Bovenaan Onderaan