Multi Display

rupo

Lid
Voor de tweede keer valt het scherm voor de achteruitrijdsensoren uit, dit is het scherm van de radio. Als deze uitvalt wordt de radio ook niet meer uitgeschakeld bij het uitnemen van de sleutel, dit moet ik dan zelf doen.
De vorige keer is een controller gereset, om hier iedere keer voor naar de garage te gaan vind ik nogal wat, het is niet naast de deur.
Heeft iemand hier ervaring mee, kan ik de controler zelf resetten?

Groeten, Ruud

EdK

Forumguru
Wat dacht je van teruggaan voor een nieuwe controller ?
Want elke keer resetten is wel leuk maar er zit dus simpelweg een structueel probleem !

rupo

Lid
tsjaa ... de auto is al ruim uit de garantie.
sowieso ga ik terug, mogelijk valt dit onder de coulance regeling.
g,Ruud

Chatslet

Forumguru
Hangt er van af hoe oud de auto is en hoe service gericht je dealer is. Mochten ze moeilijk doen, buiten de garantie maar jonger dan vijf jaar kun je als consument sowieso winnen, dan wordt het het welbekende conformiteitsverhaaltje met het daar opvolgende traject van ingebrekestelling, aanmanen etc... Kost veel tijd maar is wel op komen voor je gelijk.

Bakkertje

Forumguru
Voordat je een traject van in gebrekestellen e.d. ingaat zou ik eerst even kijken wat zo'n module kost (inclusief vervangen en met eventuele coulance). Het is een ontzettende strijd en vraag jezelf af of je dat er voor over hebt. Ik heb het zelf helaas eens moeten doen voor een foute tegelvloer en dat heeft me een jaar doorlooptijd en 1,5 jaar van m'n leven gekost..
Oftewel bezint eer ge bint..

In principe zou je in de electronica moeten kunnen uitlezen wat de fout was en vooral waar die zit (via VCDS en/of VAG-COM). Dat kan de garage natuurlijk ook en die zal dat ook zeker doen. Als je zelf toegang hebt tot zo'n kabel kun je ook zelf op zoek gaan naar de oorzaak en een eventuele oplossing. Zit het hem nu in de PDC of in de radio moet je je dan afvragen. Misschien kun je het tonen in het scherm gewoon uit (laten) zetten en heb je nog wel PDC maar geen visuele terugkopeling. Als je een kabeltje hebt kun je hem zelf natuurlijk ook resetten;)

Is het trouwens reproduceerbaar wat er gebeurd is? Het is volgens mij afhankelijk van de oorzaak of je een module nu moet vervangen of niet.
Misschien is het wel gewoon een softwarefout waar een update voor bestaat. Voor de garage is dat natuurlijk ook een uitdaging om uit te zoeken, want zij hebben in feite potentieel ontevreden klanten als dit vaker gaat gebeuren. Een beetje dealer zal zich dat ook realiseren en er belang aan hechten jou te helpen, een ontevreden klant maakt immer geen reclame, hooguit anti-reclame.

rupo

Lid
Is zo'n kabeltje te koop, wat zijn de kosten en wat hebn ik nog meer nodig behalve een kabel?

De fout is voor mij niet reproduceerbaar, ineens werkt het niet meer. De audi van de pdc werkt overiagens nog wel!

Groeten, Ruud

"Nep"-kabeltje is via e-bay te koop voor ongeveer € 30-40. Met nadelen trouwens. Kijk even in de Vag-Com groep op het forum of iemand met een kabeltje in jou buurt woont, voor een eerste check bijvoorbeeld. Vraag dus: waar woon je (ongeveer)...

MarijntjeTDI

Actief lid
Kijk even welke module de fout geeft: zijn over het algemeen rond de Eur 100,- te krijgen (2de hands / excl. inbouw/ excl. programmeren) Is voor een handige doe- het -zelver wel te doen.

rupo

Lid
Nou, de reset gevonden. Afelopen zondag de auto geparkeerd, vandaag de accu leeg! De radio was aan blijven staan. De lege accu heeft het systeem gerest, alles werkt weer!
g,Ruud

hemi24

Forumguru
Nou, de reset gevonden. Afelopen zondag de auto geparkeerd, vandaag de accu leeg! De radio was aan blijven staan. De lege accu heeft het systeem gerest, alles werkt weer!
g,Ruud

Lijkt me sterk: volgens mij schakeld de auto na verloop van tijd alle verbruikers uit, tenzij je de auto geparkeerd hebt met de sleutel in het contact... :cool:

rupo

Lid
Hoe lang de accu de radio kan laten spelen durf ik niet te zeggen, mogelijk dat er meer gebruikers aan bleven die mij niet opvielen (of niet kon waarnemen). Het gebeurde zeker meer dat ik de radio vergat en dat deze twee dagen aan stond, dat ging altijd goed ..... Maar een week blijkbaar niet. Blij dat het nu weer werkt, je bent er zo snel aan gewend!

Net bij Skoda geweest, niets gevonden in het geheugen.

Groeten, Ruud

Speelduur = capaciteit accu : vermogen radio

Bovenaan Onderaan