Multico of Jeager bij nieuwe O2??

Wie weet waar de nieuwe O2 mee afgeleverd wordt als je er een vaste trekhaak bij besteld? Is dit een Jeager of een Multicon aansluiting? En zijn er evt. goede verloop stekkers te krijgen als je net de verkeerde combinatie hebt tussen aanhanger en auto?

ab60

Nieuw lid
Op de mijne (o2 1.2tsi) zat een jeager. Het verloopstuk werd erbij geleverd, net als de witte nummerplaat.

dorstvlegel

Actief lid
Zowel bij mijn oude als de nieuw bestelde O2 zat of zit een Jeager aansluiting. De 13 polige conversie stekker heb ik erbij gekregen.

Rallye

Forumguru
Ik ga ervan uit dat een trekhaak in Nederland in elk geval geen fabrieksoptie is, in verband met de BPM-gevolgen. Dan kun je toch in overleg met de dealer (die hem monteert) bepalen welke aansluiting je krijgt? Beter vooraf overleggen, dan achteraf klagen, zou ik zeggen.

deusjevo

Forumguru
Jaeger en Multicom West hebben jaren "gestreden" om de 1e plaats in contactdozenland.
Uiteindelijk is Jaeger de nieuwe standaard geworden.
Multicon West had ook wel voordelen zoals 7 polig inprikken zonder verloop maar in de toekomst is er geen 7 polig meer.

Jaeger stekker moet je (ik meen) een kwartslag draaien na inpluggen, Multicon West gaat gewoon ouderwets zoals een 7 polige stekker.

jstecker.jpeg

Jaeger

multicon_west.jpg

Multicon West

cvegreen

Forumguru
Bij de vectra hadden zo eentje gemonteerd die je een kwartslag moet draaien , vond dit een beter systeem dan het oude die je gewoon moet inpluggen. Wij hebben toen een verloop stekker er bij moeten kopen .

cvegreen

Forumguru
Ja naar 7 polige verloop . De nieuwe standaard is 13 polig vertelden ze ons toen . Maar de aanhangwagen die we toen af en toe gebruikten was met een 7 polige en moesten we dus een verloop hebben. Nu hebben wij nog geen trekhaak aan onze auto en welke dat gaat worden , weten we ook nog niet , het is toch nog niet voor binnenkort .

hemi24

Forumguru
Jeager nemen met een korte verloop naar 7-polig.

Korte reden:
Ik heb nog nooit loszittende polen gehad bij een Jeager, in tegenstelling tot de diverse 7-polige stekkers die naar verloop van tijd "verdwijnen" in het huis...

deusjevo

Forumguru
Zelf rijd ik op m'n O1 ook nog rond met een 7 polige stekker.
Mijn caravan heeft geen mistlicht nodig dus dat heeft nooit problemen gegeven.
Op m'n volgende auto komt een Jaeger, inderdaad met een verloop naar 7 polig.

Meer caravanners/karretjestrekkers die meningen daarover hebben :icon_smile_question

Monteurtje

Forumguru
Bij 'originele' kabelset die de dealer besteld bij PON zit een Jeager stekkerdoos. Maar als de klant een Multicon wil, dan zet je er een andere stekkerdoos op. Wij leveren er ook altijd een verloopstekker bij van 13 naar 7 polig.

Ik heb zelf een vaste trekhaak onder mijn O2. Door de dealer werd mij verteld dat men tegenwoordig "universeel" werkt. Er wordt standaard altijd een 13 polige trekhaak onder gezet en er wordt direct een verloopstekker meegeleverd voor de 7 polige aansluiting.

Het probleem is dat mijn schoonvader een 13 polige muticon aansluiting op zijn caravan heeft en ik waarschijnlijk een 13 polige Jaeger aansluiting krijg. Nu begrijp ik dat er wel verloop stekkers van 13 polig Jaeger naar Multicon zijn alleen weet ik niet of dit goed werkt. Iemand ervaring??

Multicon west is kwalitatief een slechte stekkerdoos, deze zitten altijd vol water en de enige remedie is compleet voldouwen met kit. De enige echt goede oplossing is de caravan ombouwen naar jaeger, dan ben je gelijk verzekerd van altijd juist functionerende caravan verlichting.

Dennis

hemi24

Forumguru
Nu begrijp ik dat er wel verloop stekkers van 13 polig Jaeger naar Multicon zijn alleen weet ik niet of dit goed werkt. Iemand ervaring??

Vraag jij ook bij de mediamarkt of een 220V kabelhaspel goed werkt?

Ik ben het volledig eens met Dennis: in de container met die multicon en een Jeager monteren!

Ik wil ook best een andere aansluiting op de caravan maar mijn schoonvader heeft juist een Multicon aansluiting op zijn auto laten monteren omdat de caravan die ook heeft. Nu krijgt hij binnenkort weer een andere auto dus wellicht dat ik hem dan over kan halen.

flip

Lid
Bij mijn (wegneembare) trekhaak zat in september 2009 ook een jaeger verloopstekker. Handig ding, dat wel! Het klikt ook mooi vast, na die kwartdraai.

Bovenaan Onderaan