Multimedia in de war

T.T

Lid
Hallo allemaal, ik ben Tim en sinds 2 maanden in het bezit van een superb 3.
Nu is het zo, vooral als ik smartlink gebruik en dus mijn samsung S20 aansluit, het multimedia systeem volledig van het padje raakt. Springen /kniperen tussen parkpilot en achteruitrijcamera, geen geluid spotify ( alleen spraakvolume), touchscreen niet meer reageren, enz...
Soms gaat het ook wel goed.
En soms als ik alles ontkoppel en weer opnieuw aansluit, krijg ik hem ook wel weer aan de praat, maar meestal is het bal.
Zijn hier mensen die daar ook last van hebben?
Of is dit de reden waarom de auto te koop stond en ben ik daar weer ingetrapt ‍♂️

Gr Tim

Bijlagen

• Screenshot_20211205-091213_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20211205-091213_Marktplaats.jpg
    751,7 KB · Weergaven: 30

T.T

Lid
Nee daar lijkt het niet op,
Het is net of hij geen idee heeft wat hij moet kiezen en dan een soort error mode ingaat ofzo.
Als ik bv al 20 min naar 538 aan het luisteren ben, besluit de radio zelf dat ik beter naar 10gold kan luisteren en zet hem dan zelf ook daar op.

Bijlagen

• Screenshot_20211205-215004_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20211205-215004_Marktplaats.jpg
    713,7 KB · Weergaven: 50

JeSko

Forumguru
Dat is een originele unit, slechte aftermarket units kunnen we daarmee al uitsluiten.

Ik zou hem eens goed reinigen met een daarvoor bedoelde reiniger, touchscreen reiniger vind je in de Action of auto 5, of elke PC/smartphone shop.

Daarna eens een hard reset doen, zoals in bijgevoegde video.

Twee simpele zaken die aan de basis van dit euvel kunnen liggen, als dit niet werkt zou ik hem eens aan de VCDS laten hangen bij de verkoper, indien dit een autoverkoper is, of anders bv door @Antera laten uitlezen op foutcodes. Ik lees op Briskoda ook wel wat terug van een reeks foutieve Columbus units in de O3 en Superb 3 van 2016 en later.

EdK

Forumguru
Staan er nog andere mobieltjes in de unit aangemeld ( van vorige eigenaar)
Begin die eens allen te verwijderen !
Dan zoals Joske zegt een harde reset van de unit.
En anders misschien eens contact opnemen met @Rainesh in DenHaag , misschien dat hij een firmware update heeft die één en ander kan verhelpen.
En anders ter reparatie naar bv KMS te Apeldoorn, die gasten repareren bv media units van VAG wagens, prima toko en geven 2 jaar garantie op de reparatie.

Ojah een bezoek nog even de "meet en greet "hier op forum om je even voor te stellen !
Dit word zeer op prijs gesteld door velen active leden hier !

T.T

Lid
Dank je wel voor de tips zover,
Screencleaner al gedaan maar dit zal niet het probleem zijn vrees ik.

EdK

Forumguru
Kijk je uit @T.T op de A4 met de traject controles !!
Anders word het helemaal een dure update......:koffie:

Bovenaan Onderaan