Multiriem 1.2TDI?

Al naar gezocht, maar geen antwoord kunnen vinden.

Heeft de greenline 1.2TDI ook een multiriem welke periodiek vervangen dient te worden?
Aangezien de distributieriem eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden vraag ik mij af of de multiriem wel vervangen dient te worden.

ertromp

Forumguru
Ook een multiriem moet je periodiek vervangen
Geen idee wat de termijn is voor de F2 maar zelf houd ik max 6 jaar aan of 90K. Je kunt ook kijken bij het onderhoud hoe de riem er uit ziet

Arjann

Forumguru
Distributieriem moet bij 210.000 km. Multiriem is meestal wel iets eerder aan de beurt. Gewoon met elke beurt goed controleren

Roedie76

Senior Member
Een distributieketting is redelijk onderhouds arm.
Een distributieriem heeft altijd een maximaal aantal jaren of kilometers, net wat eerder komt.

En een multiriem is de vervanger van de oude v-snaar en ook die moet als hij versleten is vervangen worden inderdaad.
Deze slijtage is te herkennen aan ontbrekende stukjes in de groeven aan de binnenkant van de riem.

Voor de 1.2 tdi is de distributie interval inderdaad 210.000 kilometer of 10 jaar als ik me niet vergis.

Ook zijn binnen de vag stal verschillende distributiekettingen reden geweest voor terugroepacties.

De intervallen staan niet in de boekjes welke bij de auto zitten, vreemd. Misschien heeft iemand een werkplaatshandboek waar het wel in staat?

Spierings

Forumguru
Voor een multiriem zijn geen officiële vervangings intervallen, deze moet bij de beurt gecontroleerd worden..

Een slechte multiriem krijgt droogte scheurtjesnop de ribbels.

Bovenaan Onderaan