sitechris
Donateur
Vandaag in de kiosk een Auto Motor und Sport gekocht. In deze uitgave een zogenaamde Mastertest. Een gezamelijke test met een x-aantal Europese zusterbladen (objectiviteit gegarandeerd imo). De auto's waren Passat, Mazda 6, BMW 3 etc etc met dieselmotoren rond de 170 pk (Passat). Enige uitzondering was de Audi A4, die werd geleverd met de eco variant, de 136 pk versie. Wie ontbrak in de test? Juist, onze vriend de Superb. Opmerkelijk, omdat de Superb hoge ogen kan gooien in zo'n test. Sterker, de Superb doet het ijzersterk in alle testen.
Toch wel even interessant om de concurrenten op een rij te hebben. Dus tijd voor de scores:
De resultaten:
1) Audi A4 2.0 TDIe 136 pk: 462 (oordeel sehr gut)
2) VW Passat 2.0 TDI 170 pk: 461 (sehr gut)
3) BMW 320d Touring 177 pk: 453 (sehr gut)
4) Ford Mondeo 2.2 TDCI 175 pk:452 (sehr gut)
5) Renault Laguna GT 2.0 DCI 180 pk: 446 (gut)
6) Toyota Avensis D-CAT 177 pk: 433 (gut)
7) Opel Insignia 2.0 DTCI 160 pk: 430 (befriedigend)
8) Seat Exeo 2.0 TDI 170 pk: 419 (befriedigend)
9) Citroen C5 2.2 HDI 170 pk: 416 (befriedigend)
10) Mazda 6 2.2 MZR-CD 185 pk: 412 (befriedigend)
Opvallend: de acceleratiecijfers van de Opel in 10,9 seconden. Mede met dank aan de bijna 1700 kg die de Opel zwaar is! Echt bizar. Ook de Citroen boven de 10 seconden. Ik zou me toch bekocht voelen als mijn topdiesel zo traag accelereert. Mbt de Insignia. Ik heb een keer in de 110 pk versie gereden, die was ziekelijk langzaam. Met dank aan het hoge gewicht. Ook opvallend: de Passat, still going strong. De Superb had het in deze test echt goed gedaan.
Toch wel even interessant om de concurrenten op een rij te hebben. Dus tijd voor de scores:
De resultaten:
1) Audi A4 2.0 TDIe 136 pk: 462 (oordeel sehr gut)
2) VW Passat 2.0 TDI 170 pk: 461 (sehr gut)
3) BMW 320d Touring 177 pk: 453 (sehr gut)
4) Ford Mondeo 2.2 TDCI 175 pk:452 (sehr gut)
5) Renault Laguna GT 2.0 DCI 180 pk: 446 (gut)
6) Toyota Avensis D-CAT 177 pk: 433 (gut)
7) Opel Insignia 2.0 DTCI 160 pk: 430 (befriedigend)
8) Seat Exeo 2.0 TDI 170 pk: 419 (befriedigend)
9) Citroen C5 2.2 HDI 170 pk: 416 (befriedigend)
10) Mazda 6 2.2 MZR-CD 185 pk: 412 (befriedigend)
Opvallend: de acceleratiecijfers van de Opel in 10,9 seconden. Mede met dank aan de bijna 1700 kg die de Opel zwaar is! Echt bizar. Ook de Citroen boven de 10 seconden. Ik zou me toch bekocht voelen als mijn topdiesel zo traag accelereert. Mbt de Insignia. Ik heb een keer in de 110 pk versie gereden, die was ziekelijk langzaam. Met dank aan het hoge gewicht. Ook opvallend: de Passat, still going strong. De Superb had het in deze test echt goed gedaan.