Muziek via USB in console

Hallo.
Als ik overal goed gelezen heb en oon in het infotainment boekje, kun je niet rechtstreeks een USB stick in de USB poort stoppen en muziekbestanden afspelen via de Columbus.
Hoe kun je dit wel voor elkaar krijgen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dan een MP3 speler aan moet sluiten op die USB of AUX jack?

Alvast bedankt.

Ik heb in de handleiding gekeken, maar als ik er een USB stick in doe met muziek, dan wordt deze niet herkend.
In de Peugeot 508 van mijn buren wel. Omdat ik het niet echt kon vinden leek het mij een goed idee om de kennishebbers hier te vragen.
Zal een nieuwe stcik formatteren in een van de formaten en opnieuw proberen.
Dank zo ver.

hemi24

Forumguru
Je kunt het ook nog proberen via een SD kaart in één van beide sleuven in het dashboardkastje…

Pindasaus

Forumguru
Formatteer de USB-stick eens als FAT32 (waarschuwing: daarmee wis je alles wat er nu op staat) en probeer het opnieuw.
Daarna zou je hem moeten kunnen selecteren, door een paar keer op de knop MEDIA te drukken.

USB in FAT32, MP3 bestanden in de root van de USB. Auto op contact, USB is de poort en twee keer op media drukken om invoer apparaat te wijzigen. En daar geen mogelijkheid om de USB te kiezen.
Daarna heb ik in jukebox "extern apparaat" uitgezet. USB er opnieuw in, weer geen keuze mogelijkheid voor USB.
Shots van het display bijgevoegd, ik weet even niet wat ik hier niet goed doe.

Bijlagen

• IMG_20241208_154525.jpg
    IMG_20241208_154525.jpg
    269 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20241208_154722.jpg
    IMG_20241208_154722.jpg
    292,7 KB · Weergaven: 10

EdK

Forumguru
Wat is de bitrate van de MP3 die je gebruikt ?
Staat me iets van bij dat je maar tot bepaalde hoogte in bitrate kon gaan. ( stond /staat ook in de manual )
Maw speel daar eens mee, door verschillende muziekstukken met verschillende bitrates op de USB te zetten

In de handleiding staat 320 kbit/s en dat is ook de bitrate van ale MP3's op de stick.
Ik zal een stick met lagere bitrate proberen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

FNaRK_02

Actief lid
Wat is de bitrate van de MP3 die je gebruikt ?
Staat me iets van bij dat je maar tot bepaalde hoogte in bitrate kon gaan. ( stond /staat ook in de manual )
het niet herkennen van een USB device is iets anders dan het niet herkennen van MP3's

Bovenaan Onderaan