My first Skoda...

RCS

Lid
Hallo,

Al een aantal weken "huis" ik rond op het forum, maar heb ik eigenlijk nagelaten mezelf te introduceren. Wel zo leuk/handig om wat extra achtergrond informatie over je medeforummers te hebben.

De afgelopen jaren was ik door mijn kilometrage in de gelukkige omstandigheid ongeveer elke 2 jaar een nieuwe lease-auto uit te kiezen. Zo ook afgelopen februari.

Qua motor (TSI), automaat (DSG7), ruimte, riante Business Line uitrusting en prijs steekt de Skoda er met kop en schouders bovenuit. Na een eerste proefrit was ik uiteraard meteen verkocht. Momenteel dus een zeer tevreden Octavia rijder met, mede dankzij dit forum, werkende mistlichten met corner functie. Omdat de Elegance Business Line eigenlijk supercompleet is heb ik de optielijst beperkt weten te houden (metallic, sunset en verwarmbare voorstoelen). Uitlaatsierstuk en "luxe" kentekenplaten waren een aflevercadeautje. Intussen nog een sierstrip voor de achterklep gemonteerd en alarm laten installeren (aangezien mijn Columbus na één maand al gejat was).

Uiteraard ben ik autoliefhebber en rijd ik elk jaar naar de autosalon in Genève en naar Frankfurt eens per 2 jaar. Misschien gek om te horen van een leaserijder, maar mijn auto wordt regelmatig (met de hand) afgesopt en ten minste 5x per jaar in de was gezet. Lichtmetaal moet glimmen dus ook die worden 2 keer per week zowel aan de buiten- als binnenkant schoongemaakt.

Voor pics zie mijn album(s). Voor de spotters: mijn "rijgebied" is vooral A4/A9/A2/A12.

Gieliovd

Forumguru
Alsnog welkom!

Goed bezig om zelfs je "leasebak" te beschouwen als je eigen wagen! Je hebt een mooie complete wagen. Veel plezier ermee!

Enne, je mistlamp is al kapot :grin:

WanderZ

Actief lid
Welkom!! (hoewel je al even aanwezig was..)

Leuk nog een auto gek te zien die ondanks de leasebak, toch een poetser is! Ik heb al verschillende complimenten gehad van de leasemij voor het netjes onderhouden en inleveren van leaseauto's! Is altijd leuk om te horen.

Veel plezier hier en tot spots ofzo! ;)

RCS

Lid
Welkom!! (hoewel je al even aanwezig was..)

Leuk nog een auto gek te zien die ondanks de leasebak, toch een poetser is! Ik heb al verschillende complimenten gehad van de leasemij voor het netjes onderhouden en inleveren van leaseauto's! Is altijd leuk om te horen.

Veel plezier hier en tot spots ofzo! ;)

Pfff, gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was. Recentelijk heb ik een boeket bloemen gekregen van de leasemaatschappij vanwege het "in nieuwstaat" inleveren van mijn vorige lease-auto (saab 9-3 sportsedan). Goed om te horen dat er anderen zijn met poetswoede.

Psioneer

Actief lid
Er zijn er nog meer. De mijne gaat elke week voor de hoofdprijs door een luxe wasstraat en wordt vervolgens nog met de hand gechecked en nagedroogd.
Niet alleen kleren maken de man, de auto doet dat ook.

BlondeLeffe

Nieuw lid
Hallo,

Lichtmetaal moet glimmen dus ook die worden 2 keer per week zowel aan de buiten- als binnenkant schoongemaakt.

Hallo RCS :aangenaam:,

Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Haal jij 2x per week de banden van je voertuig :ahum:?
Lichtmetalen velgen vragen inderdaad veel "aandacht". Heb daarom voor de soberdere Lyra-velgen geopteerd.... poetst een stuk makkelijker/sneller (I'm a practical guy :smirk:).
Had vroeger op mijn Ford Focus Clipper standaard alu-velgen.... pffff wat een gepiel om die deftig schoon te houden :eek:oo:.

RCS

Lid
Hallo RCS :aangenaam:,

Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Haal jij 2x per week de banden van je voertuig :ahum:?
Lichtmetalen velgen vragen inderdaad veel "aandacht". Heb daarom voor de soberdere Lyra-velgen geopteerd.... poetst een stuk makkelijker/sneller (I'm a practical guy :smirk:).
Had vroeger op mijn Ford Focus Clipper standaard alu-velgen.... pffff wat een gepiel om die deftig schoon te houden :eek:oo:.

Hallo BlondeLeffe,

Hoe groter de velgen (en de gaten tussen de spaken) hoe makkelijker je er tussen komt. Met de 17" velgen kun je er bij de voorwielen met een spons zeer goed bij (ook tussen de remklauw). Bij de achterwielen op zichzelf ook alleen moet je oppassen voor de het "scherpe" zwarte metaal achter de remschijf. Misschien volgende keer 18" nemen, met dunne spaken en nog grotere gaten, gaat het nog makkelijker. Stukjes teer haal ik meestal even weg met wasbenzine. Nu ruim 10.000 km gereden en mijn velgen zijn nog als nieuw.

Bovenaan Onderaan