My Skoda app Probleem

Beste leden,

Ik rijd sinds kort in een Skoda Enya coupé 85 echte krijg ik een melding in de app. Als ik de auto wil voorverwarmen of wil benaderen om te Refresh waar de auto zich bevindt dan krijg ik dus deze foutmelding zie foto. Accu bescherming limiet bereikt kennen jullie dit probleem en hoe kan ik dit oplossen?

IMG_9437.png IMG_9438.png alvast bedankt

Elke keer als de app contact maakt met de auto om info op te vragen wordt er een connectie gemaakt en dat kost stroom uit de 12V accu. Om te zorgen dat die niet leeg loopt kan je dat maximaal iets van 3x per dag doen. Beetje bizar anno 2025, maar het is wat het is. En nee, ivm. veiligheidsmaatregelen kan de 12V niet bijgeladen worden uit de 400V accu tenzij je aan het rijden bent ofzo.

In de nieuwe versie van de app, die sinds een dag of wat beschikbaar is, wordt dit beter uitgelegd en heb je ook de mogelijkheid die automatische wake-up uit te zetten.

Matthias heeft er ook recent een filmpje over gemaakt:

Bedankt heren. Het lijkt weer te werken. Wat ik gedaan heb hele profiel verwijderd naar fabrieksinstellingen. Ook mijn account zelf vervolgens opnieuw geregistreerd en nu kom kan ik wel de auto voorverwarmen etc. Wel staat soms die melding van accubescherming. Maar zie dit nu even niet meer en staat normaal op online.

Heel erg bedankt nogmaals.

Topic mag gesloten worden.

Hier ook constant deze melding. Volgens mij heeft het ook te maken met het koude weer waardoor de klemspanning van de 12V accu wat in zakt. Ik ga het eerst eens afwachten, komende week gaat de temperatuur weer omhoog. Kijken of dat scheelt.

Oké dan weet ik dat het echt aan de server / app van Skoda ligt. We zullen het zien wat het zal doen met de komende tijd… ‍♂️

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan