MySkoda vs Skoda connect vs Smart link / Android car

Els Scala

Nieuw lid
Hallo,
Een vraag: ik kan niet zo goed uit aan het verband/ de onderlinge afhankelijkheid van MySkoda, Skoda Connect, Smartlink en Android Car?
Skoda connect pakket moet blijkbaar aangekocht/ vernieuwd worden na 1 jaar, ik vermoed dat dit betalend is maar vind niet terug hoeveel het kost (krijg ook errors als ik de info probeer op te zoeken, zowel vanuit de mail van Skoda rechtstreeks als via de Skoda site als via MySkoda app die momenteel niet wilt laden....). Iemand enig idee van de kost?
En wat is er allemaal beïnvloed door / afhankelijk van dat Skoda connect pakket?
Al zeker infotainment online (niet onlogisch - update van GPS kaarten etc) en 'care connect services' volgens de mail die ik kreeg. (Beetje jammer als ont/vergrendelen en bekijken locatie voertuig dan blijkbaar ook niet meer kan zonder extra betalen?)
Maar heeft dit ook invloed op smartlink / Android car? Ik vind dit niet meteen duidelijk terug...
(Ik heb een Skoda Scala van begin 2022 met Amundsen systeem)
Alvast bedankt!

Rallye

Forumguru
Ter aanvulling. Smartlink is de Skoda-naam voor Apple Carplay en Android Auto. Dat zijn beide manieren om apps van je telefoon op je infotainment te krijgen. Smartlink is standaard op vele Skodamodellen en kan zowel bedraad als (op sommige modellen) draadloos gebruikt worden.

Bakkertje

Forumguru
Kleine aanvulling smartlink heeft geen licentie nodig (het moet wel geactiveerd zijn maar dat is eenmalig) en blijft gewoon werken na een jaar.
De andere diensten hebben wel een abonnement.

iRob1984

Senior Member
Smartlink werkt bij mij niet meer op BT
Sinds ik mijn iPhone 14 Pro heb, werkt Carplay niet meer zonder kabel.
Het lijkt er op dat de software van Skoda niet toereikend meer is om met BT een connectie te maken met Carplay.
Voor de 14 Pro had ik daar geen last van met iPhone. Bij mijn vrouw werkt het ook niet en die heeft ook de iPhone 14 Pro
Ik heb de infotainment al gerest naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen.
Zijn er meerdere gebruikers die hier last van hebben??

Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken met de dealer voor nieuwe software.
Kunnen ze gelijk mn sleutel fixen, want die lag opeens in meerdere delen los in mn jaszak. Maar goed dat ik thuis was...

Rallye

Forumguru
Ik weet niet of deze thread nu de plek is om jouw probleem te bespreken. Dit gaat heel ergens anders over.

Bovendien denk ik dat je het mis hebt met betrekking tot de oorzaak van je probleem. Als jou oude toestel met iOS 15 het wel deed en het toestel van je vrouw ook, dan is de software van Skoda niet de eerste verdachte. Heb je de juiste toestemmingen gegeven? Heb je bedrijfssoftware op je telefoon? Daarnaast maakt je telefoon niet via bluetooth een verbinding met Carplay, maar via wifi - mogelijk wordt bluetooth nog gebruik voor een eerste contact, maar als een iPhone 14 standaard niet zou samenwerken met een Skoda dan waren er veel meer klachten - die ik niet heb gezien.

Ik zou zeggen: gooi alle evt. ingestelde Carplay en bluetooth even uit je telefoon en je toestel (mocht die er in staan) uit de auto en probeer het eens opnieuw. Kijk naar je telefoon voor eventuele goedkeuringen.

iRob1984

Senior Member
Ik had in principe alles al gerest en dergelijk. Ik ga nog even proberen om te connecten via de wifi
Anders weet ik het ook niet

ElScorpione

Forumguru
Ik heb een iPhone 14 (geen pro) en geen problemen met Carplay. Ook draadloos werkt dit prima. Verwijder voor de zekerheid wel je oude toestel uit het multimedia systeem (zeker als dat toestel dezelfde naam heeft als je oude, wat met een iPhone vaak het geval is). Daarna even opnieuw koppelen via bluetooth en het systeem zou dan weer moeten vragen of je draadloze Carplay wilt gebruiken. Een andere optie is om het systeem in je auto even een reset te geven (aan/uit indrukken tot het systeem opnieuw start). Succes.

iRob1984

Senior Member
Het is inmiddels opgelost. Was inderdaad iets met Wifi verbinding, waardoor mijn telefoon niet con connecten.

Bovenaan Onderaan