Na 3 maanden toch maar eens voorstellen

Goedemiddag allen,

Vorig jaar ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen en heb in verband met de crisis en mijn tijdelijke arbeidsovereenkomst (ik werk in de Vastgoedbranche :() een voorloopauto gekregen. Momenteel rijd ik een Fiat Grande Punto EVO (diesel). Nadat afgelopen jaar mijn contract is omgezet naar onbepaalde tijd kreeg ik het plezierige bericht dat ik een auto "moest" uitzoeken. Heel vervelend... ;). Van origine zijn mijn vrouw en ik VW rijders. Mijn vrouw least momenteel een VW Golf variant Highline, dus wat dat betreft was mijn keuze snel gemaakt (dacht ik). Het zou de nieuwe VW Golf Variant Highline worden met een heel arsenaal aan opties.

Tijdens mijn zoektocht herinnerde ik mij een bezoekje aan de Skodadealer die ik vorig jaar had bezocht. Hij gaf aan dat er begin 2013 een nieuwe Octavia zou uitkomen. Ik was voorheen nooit een Skodafan. O.a. de OII vond ik iets weg hebben van een ouder type VW golf/passat station (sorry). Uiteindelijk toch maar eens gaan kijken (alleen de HB was beschikbaar) en ik was direct verkocht. Wat een ontzettend mooie auto voor een misschien nog mooiere prijs. Alles erop en eraan incl. 140 PK. Daar kon VW helaas niet meer overheen, aangezien die auto fors duurder zou zijn.

Daarnaast is de beenruimte tussen de voorstoelen en de achterbank beduidend groter, wat onze dochter erg prettig vindt. De order was binnen 1 week rond gemaakt door de leasemij dus 9 juli zou het zover zijn. Helaas is 9 juli verschoven naar ergens in oktober, dus nog even geduld hebben helaas!

Na een aantal bezoekjes aan de dealer heeft Skoda er een echte liefhebber bij. Klein minpuntje zijn de communicatie perikelen rondom de pakketten en de vreselijke levertijd, maar dat schijnt "normaal" te zijn bij een nieuwe uitvoering!

Groet,

Skoda liefhebber 1

Bovenaan Onderaan