Na 900km waarschuwingslampjes assist systemen - software update nodig

DanHaag

Nieuw lid
Sinds 1,5 week rij ik in een nieuwe Superb iv met 'alles erop en eraan', Prachtige wagen. Gisteren (na circa 900km), kreeg ik tijdens het rijden plotseling een hele rits waarschuwingen in beeld over de travel assist, lane assist, park assist en een aantal andere. Travel assist viel uit. Gestopt, motor aan/uit, dat hielp even en toen kwam het weer terug.

Intussen het nodige hierover gelezen op deze thread: https://www.briskoda.net/forums/topic/525919-software-failure-not-so-superb/

Het lijkt een veel voorkomend probleem. Fijn dat ik niet de enige ben, maar wel een redelijk groot issue, waarvoor een lange (duurt enkele uur) software update nodig is (kan niet OTA blijkbaar).

Dealer gebeld en -helaas- wat je zou verwachten: "niet eerder gezien, heb je al een reset gedaan?" (ja, dat had ik) en "kom maar langs voor een afspraak volgende week" (staat nu gepland). Daarop vandaeg de 'accu 20 minuten loskoppelen' methode gebruikt om het probleem (waarschijnlijk tijdelijk) op te lossen. Volgende week dan zien wat de dealer erover zegt.

Mijn vraag: zijn er anderen op dit forum die met de Superb IV 2024 hetzelfde aan de hand hebben?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan