Na de octavia I nu de Octavia II

8 jaar hebben wij een Octavia I 1.9 tdi uit 2002 gehad. De auto beviel goed dus toen de Airco stuk ging (wat mag na 12 jaar) de banden bijna aan vervanging toe waren, een distributieriem er volgend jaar aan zat te komen en wij een trekhaak onder de auto wilde hebben, besloten om een nieuwere auto aan te schaffen.

Nu hebben wij een Octavia II 1.6 tdi combi business uit 2012 aangeschaft.

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie O2, heb je nog een plaatje bij het praatje zodat wij ook kunnen meegenieten?

Cordoba

Forumguru
Welkom :bloemen:@joosthuesken Behalve een teruggang in de te verwachten onderhoudskosten, ook een flinke stap terug in de kmstand? (ben gewoon benieuwd hoeveel die O1 er nu op had zitten)

Sorry voor de late reactie. Ik hoop inderdaad op minder onderhoudskosten. Met name ook de lagere frequentie van onderhoud vind ik erg aantrekkelijk (om de 30k ipv 15k).

Overigens bleek toen het warmer werd dat ook bij de nieuwe auto de airco stuk was. Lekke condensator (?). Dit is inmiddels gemaakt in de garantie die we erbij hadden gekocht. Nu vinden wij hem wel heel erg koud als we hem op 21 of 22 graden instellen t.o.v. van de O1. Iemand nog enig idee wat dat zou kunnen zijn? Sensor of iets dergelijks.

De nieuwe auto heeft ongeveer 60k op de teller de O1zat op 230k, ook niet heel veel voor een 12 jaar oude. De O1 kochten wedan ook met 60k op de teller en 4 jaar oud. uploadfromtaptalk1403683448893.jpg uploadfromtaptalk1403683534819.jpg

Joske

Forumguru
"te koud"?

;)

een goed werkende airco denk ik dan..

De intensiteit wat lager zetten (auto stand 1 ipv 2) of de temperatuur wat hoger zetten?

@Joske ja de airco koelt wel in ieder geval. Ik ga het nog even in de gaten houden bij met name de langere ritten. Ik verwacht dat als de temperatuur binnen is zoals ingesteld er minder koude lucht naar binnen wordt geblazen.

Bovenaan Onderaan