Na een korte rit, moeilijk starten 1,9tdi

Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum en heb een vraag, rij een O2 van 2006 1,9tdi met een BKC motor 285000km gelopen, en dsg bak
10000km terug het vliegwiel vervangen.
als ik start met koude motor, geen probleem loopt gelijk, maar als ik een km rij, stop en dan weer weg wil rijden, wil de motor erg moeilijk starten, het lijkt dan wel of er brandstof is weg gelekt of dat de toevoer is afgesloten, na een aantal malen lang doorstarten slaat hij wel weer aan en loopt dan goed,
als ik eerst een rondje ga rijden dat hij op temperatuur komt, is er geen probleem meer.
Ook de verstuiverkabelboom laten vervangen, maar dat heeft ook niet geholpen.

tips zijn zeer welkom,

gr Stephan
 

Joske

Forumguru
En welkom op het forum, het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich voorstellen in de meet- en greet van ons forum, eventueel met een foto er bij van je bolide ofzo ;)

Betreft je vraag, moest ik eigenlijk aan TDI startcorrectie denken, misschien is dat een oplossing voor je probleem?

http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=167

Verstuiverkabelboom heb je laten vervangen bij een dealer?
 
Dank voor je reactie,
met voorstellen bedoel je persoonlijke gegevens?

Bij het verhaal over startcorrectie gaat het om een warme motor die niet goed start, terwijl ik een omgekeerd verhaal heb, mijn motor loopt overigens best hoog in zijn toeren stationair tegen de 1000 tpm

de kabelboom is niet bij een skoda dealer vervangen, maar bij een gewone autogarage

trouwens bedankt voor je snelle reactie
 

Joske

Forumguru
Ik had je verhaal niet goed gelezen :).

Is de wagen uitgelezen? Luchtmassameter al eens vervangen geweest?
 
uitgelezen wel maar geen bijzonderheden, luchtmassameter bij mijn weten nog niet vervangen, heeft dat iets met temperatuur te maken ? als ik een rondje rij en de motor is op temp. dan is het start probleem gelijk weg
 
Nog even een eind aan dit draadje maken, het probleem is opgelost, was alleen wat prijzig, of te wel een koprevisie
een uitgeslagen pompverstuiver, beschadigde nokkenas en stoters en dus ook maar gelijk de distributie gedaan
Carrec Soesterberg heeft een gemodificeerde kop geplaatst, waardoor de pompverstuivers niet meer gaan uitslaan, kwam ook nog een lekkende EGR klep tegen, al met al een flinke update van m'n vermogen van de motor.

Dit is overgen's een 1.9 en 2.0 tdi probleem omdat de verstuivers maar met 1 boutje vast gezet worden, achteraf heb ik al vanaf ca 230000 km hier problemen mee gekregen.
Hopelijk hebben anderen aan deze info ook nog wat.

gr Stephan
 

Cordoba

Forumguru
OK, probleem dus getackeld. In lees het nu pas, en dacht in eerste instantie aan update van de ECU-software als oplossing: er is een periode geweest dat bepaalde motoren moeilijk starten bij half-warme motor, bij een goed warme, of een koude motor geen probleem. Vanuit de VAG-organisatie is daar een software update voor gekomen, die dat probleem heeft opgelost.
 
Bovenaan Onderaan