Na levering, direct de NAVI-Lock?

mister9

Actief lid
Hallo,

Wij gaan deze week onze o2 bestellen (lease). Is het aan te bevelen, direct na de levering, de Navi lock te laten installeren? De o2 wordt gewoon met de Columbus geleverd...

Hallo,

gefeliciteerd met je keuze.....als ook wachtende O2 berijder kan ik je volgende zeggen: tijd genoeg om daar over na te denken.

tha a

Senior Member
Bij mij was de navi lock pas (veel) later leverbaar. Ondanks dat het een lomp stuk ijzer is voel ik me er toch wel prettiger bij. Ik zou hem meteen laten installeren bij afelvering. Ze hebben vaak toch minimaal een week nodig om m "rijklaar" te maken. Kunnen ze de navilock dus ook mooi plaatsen.

Jammer is dat de NAVI-Lock er nog steeds niet is voor de SuperbII.
Het zou inderdaad (al dan niet onterecht) een zekerder gevoel geven.

coolrunnings

Actief lid
Even twee quotes van het VW Passat forum:

de rns-en worden nog steeds gejat alleen niet meer door de gelegenheids-dieven. navilock biedt bescherming, mocht iemand je rns toch willen jatten en je het een navilock, dan hoop ik dat je goed verzekerd bent. Het gehele dashboard wordt opengebroken en vaak krijgen ze de rns er niet uit, maar toch €4000,-/€5000,- schade.....

Ik weet van 2 gevallen hier waarbij ze toch een poging hebben gewaagd maar er niet in geslaagd zijn. Maar uit frustratie hebben ze een aanmaakblokje op het voorwiel gelegd- resultaat, volledige wagen uitgebrand.
Een ander geval, ook poging gedaan en ook niet geslaagd maar uit frustratie alle lederen zetels geperforeerd met een schroevendraaier....

Ik heb er ook over nagedacht om een navilock te nemen, maar dit soort berichten weerhouden me er toch van.

MarcoO2

Forumguru
Ik doe het niet. 't Is een risico, ik weet het. Maar ik rijd al jaren zonder bescherming en zonder problemen rond, en ik heb gewoon geen zin in een lomp stuk ijzer wat ik er iedere keer op- en af moet halen.

Hangt er ook vanaf waar je woont. In de wat meer criminele regiones zou ik het wel doen; kennis woont in Den Haag en heeft nu al z'n derde navi in z'n Golf. Hier ons pittoreske durpske Mierlo wordt 3x per jaar in een auto ingebroken en daarnaast staat ie 's nachts in onze garage.

Antera

Donateur
de navi´s worden inderdaad eruit gehaald en bij het niet lukken veel gevolgschade waar je niet blij van word. Daarom goed overwegen en als het een lease auto is is de lease maatschappij natuurlijk verantwoordelijk. Hoorde net nog dat er lease maatschappijen die de columbus er meteen uit laten halen en er een andere radio in zetten om dit te voorkomen

Bovenaan Onderaan