na nachtje vorst koelvloeistof laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkprojectx

Forumguru
apart issue met de faberiaan..

de koelvloeistof staat net iets onder het max afgevuld,
zo kan ik er een aantal dagen mee rijden, zonder dat het niveau zakt.
wanneer ik smorgens na een nachtje vorst de kap open maak en kijk, staat het iets boven het minimum.
als ik de faberiaan start gaat gelijk weer het lampje van de koelvloeistof aan (niveau) gevolgd door het piepje.

klinkt bekend bij iemand?

Djinn_4fun

Actief lid
Ik had dat ook, maar bij mij lekte de waterpomp, die is laatst bij jou vervangen dus die kan het niet zijn.
Is je radiateur nog fris? Geen oud roze vlekjes oid?

darkprojectx

Forumguru
nope, maar vandaag wat meer duidelijkheid gekregen..

na het vervangen van de waterpomp heb ik inmiddels al een litertje kvs toegevoegd,
vond ik wat veel, zeg maar rustig erg veel.
Dus ik ben naar de dealer terug gegaan.
Daar aangekomen de kap open en samen met de monteur kijken.
We zagen dat hij er schijnbaar kvs uit had gegooid bij de overstort van het kvs reservoir,
en tot mijn verbazing was mn kvs donker blauwig van kleur terwijl hij helder rood was toen ik thuis weg ging.

volgens de monteur lekte de koppakking een beetje.

dus de beste man heeft een prijsje gemaakt...

- nieuwe koppakking
- kopvlakken
- een of ander goedje door de motor halen
- nieuwe olie
- nieuw oliefilter
- nieuwe kvs
- en vast nog wel wat..

------------------------------- +

1290 euro, en ik kon hem dan de 18e brengen.....

Ik heb de man eens aangekeken en gevraagd of hij zich wel helemaal goed voelde.
Eerst een waterpomp vervangen voor 628 euro en nu voor 1290 euro de rest eromheen ook maar even.
Voor dat geld leg ik er een andere 2.0 AZL motor in.
Dus de man een hand gegeven en vriendelijk bedankt voor zijn tijd en het verdoen van mijn tijd,
daarna mn eigen garage opgebeld waar ik in het verleden met mn auto's altijd heen ging.
Zelfde lijstje onderdelen en arbeid: 650 euro en ik kan hem dinsdag al brengen.

ik ben even klaar met de dealer.

darkprojectx

Forumguru
ja dat wel..

maar bij de garage waar hij nu heen gaat wordt tenminste ook gekeken wat het mankement is, dan krijg ik dat doorgebeld :623: en daarna wordt er actie ondernomen.
De dealer stelt gewoon zonder enige meting zn diagnose en roept dat het halve blok vernieuwd moet worden. Ja dan is het ook vast wel opgelost ja..
Maar zo ernstig is het allemaal niet in mijn ogen, dan had ik hele andere symptonen moeten hebben.

Dusss we wachten het weekend af.. beetje rustig aan mee koetsen,
en dinsdag hem fijn laten maken.

Skoder

Lid
Balen man, maar ik had al een vermoeden dat je koppakking nagekeken moest worden. Dat had je ook aangegeven bij die "dealer".

Sterkte.

darkprojectx

Forumguru
tja dit euvel had hij al langer, al voor de waterpomp op vakantie ging. Dus vermoedelijk heel lang geluk gehad.
Dus nu zo snel mogelijk vakkundig laten maken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan