Naad tussen koplampen/carroserie O2FL

Berry1912

Forumguru
Vandaag een Xenonset ingebouwd maar nu viel het mij op dat de naad aan de bovenzijde van de koplamp rechts niet helemaal aansluit op het scherm. Ik vreesde al een schade 'tje aan de auto te hebben gehad maar daar blijkt helemaal niets van(binnenzijde scherm gecontroleerd).

Is er een mogelijkheid om dit te stellen door middel van de koplamp voet/houder, zonder aan het scherm zelf te stellen?
Onderzijde van de koplampen zitten wel gelijk op de bumper.
O2FL_Xenon (2) (Medium).jpg O2FL_Xenon (9) (Medium).jpg O2FL_Xenon (10) (Medium).jpg

Berry1912

Forumguru
Ah, na zelf een beetje vergelijk te hebben gedaan zie ik wel dat mijn bumper aan de voorzijde lager ligt dan normaal. Dat is ook te zien aan de naad aan de zijkanten bij de aansluiting van de voorschermen. Ik had al eerder gezien dat het kleine spoilertje aan de onderkant bumper een schaaf had dus zal het geheel wat naar beneden getrokken zijn.
Mooie klus voor een andere mooie dag.
Suggesties uiteraard welkom.

skodaboy

Forumguru
de rechterkoplamp zit idd 'scheef' in de vleugel...:cry:
ik weet ook niet zo dadelijk of het mogelijk is om die koplampen voet te verstellen.

maar er is wel iets mis vooraan want dit is niet normaal.

als je de motorkap weer sluit,dan kan je de naden tussen de vleugels en de motorkap L&R mooi bekijken/vergelijken.. :jaja:
aan de carrosserie delen voelen,kan ook helpen om de pasvorm te checken..;)

Berry1912

Forumguru
De kap sluit mooi aan op de voorschermen. Ik denk dat de bumper aan de voorzijde gezakt is en daardoor ook de lampvoeten. Ik maak dat op omdat aan de onderzijde/voor het kleine opstaande randje beschadigd is door waarschijnlijk een hoge stoeprand oid.
Kom ik er niet uit gaan we eens bij een plaatwerker langs voor advies.

In de tussentijd kan @Joske wel een paar plaatjes (fiche)posten van de diverse onderdelen die hier mee te maken hebben zoals de montagepunten van de bumper en zij-schermen.:thumbsup:

skodaboy

Forumguru
de spoiler onderaan de bumper kan idd beschadigd geraakt zijn door een hoge stoeprand of door het af rijden van een verkeersdrempel. (maar dit zie ik als een gebruiksschade is dus normaal)

als de bumper naar beneden gedrukt is geweest ,dan is de bumperbalk ook naar beneden gedrukt, de voorbumper rust hier op en hierdoor krijg je dan 'onvoldoende' pasvorm van o.a de bumper enz..

Petrolhead

Forumguru
@Berry1912 Heb je de unit goed in de zwarte plastic onderplaat geschoven?
Ik heb dat wel eens niet goed gedaan, kreeg de unit er toch in maar wel scheef.

Berry1912

Forumguru
Heb de unit meerdere malen in en uit gehaald. Bij inzetten totaal geen weerstand ondervonden. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat de unit goed zit maar voor die ene % zekerheid loop ik het nog een keer na.

;)Ik heb maar zeven tikken gegeven met de rubber hamer tegen het glas en toen schoot de unit er zo in.:fool:

bobby45

Actief lid
Je kunt de lampen stellen de witte moer er af draaien en de grijze staat stang in en uit draaien met en klein sleutel.

Haal hem helemaal er uit dan zie je de stel mogelijk heden.
Sus6

Berry1912

Forumguru
Vieze ventjes. Back to topic. Vandaag een beetje aan het stellen geweest met de grondplaat. Daar zat het probleem dus. Kon de koplamp draaien met grondplaat en al. De boutjes zaten redelijk los en na veel in en uit schuiven(nee niet op reageren vieze ventjes)de koplamp weer netjes op zijn plaats gekregen.
Problem solved, case closed.

Berry1912

Forumguru
@Berry1912, dus je hebt nu de bijrijder koplamp weer strak in het scherm.

Had je ook nog wat met de bumper aansluiting kunnen doen ?
Koplamp zit er gewoon weer strak in, de bumper naad aan de zijkant met aansluiting scherm is niet helemaal naar mijn zin, maar ik ben dan ook een zeikerd. Heb de binnenkant uitvoerig gecontroleerd en alles ziet er "af fabriek" uit dus waarschijnlijk geen schade gehad. Ik zal nogmaals naar de naad kijken maar ik ben dan ook een liefhebber:bloos:.

Bovenaan Onderaan