Naafdoppen

Constructam

Nieuw lid
Hallo Iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb onlangs een skoda octavia aangekocht en heb enkele dagen geleden andere velgen gekocht.
Nu zou ik graag in de nieuwe velgen de originele skoda naafdoppen willen.
De naafdoppen die er nu inzitten zijn van Audi (zie afbeelding).
Waar kan ik naafdoppen van Skoda vinden die dezelfde afmetingen hebben als die naafdoppen van Audi.

Alvast bedankt!

Naafdoppen.jpg

Maarten

Forumguru
Welkom hier!
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!

Constructam

Nieuw lid
Bij de dealer heb ik al geprobeerd, zowel bij skoda als audi.
skoda kan die maat niet leveren, en Audi kan alleen maar doppen leveren met logo..
ebay is mijn vriend... Geen optie... Want ik weet niet welke maat ik moet zoeken,
het is precies of mijn naafdoppen hebben zeldzamen afmetingen. Op welke maat moet ik zoeken.
wat bedoelen ze met klemmaat? Hoe meten ze die klemmaat en buitenmaat?
merkloze doppen en dan stickers plakken is een optie, maar dan moet ik eerst zulke doppen vinden in mijn maat.
iemand een idee?

Cordoba

Forumguru
Dit lijkt weer een andere maat, die van mij zijn iets van 15 cm diameter (http://www.skodaforum.nl/board/f45/aanpassingen-mijn-fabia-i-combi-16284-4.html) en toevallig had ik vanavond in een kringloop een Audi-naafkapje in m'n handen met zo'n 100 mm diameter. Overigens lijkt het logo bij jouw naafkapjes net als bij mij millimeters diep in het kapje te liggen, waardoor je niet makkelijk de boel netjes verbouwd en voorziet van een Skoda logo (door warmte van de remmen zal het warm worden en door warm worden/afkoelen zal vulmateriaal gauw gaan scheuren).

Mettes

Forumguru
Mischien kan je enkel de logo's vervangen? logo's zijn te verkrijgen op kapaza of Ebay.Ik denk dat dit logo"s van 60mm zijn.

Ach, ik heb hetzelfde probleem :smiley29:
Origineel Audi LM met de 4 bekende ringen op de naafkapjes.

Stoorde me in het begin wel een beetje maar nu ben ik inmiddels eraan gewend.
Alleen een paar bijdehante koters in de straat die af en toe wat 'below the belt' opmerkingen plaatsen :uitlachen:
Maar als volwassene sta ik daar natuurlijk boven :1439:

Bijlagen

• A8 Gullideckel.jpg
    A8 Gullideckel.jpg
    186,6 KB · Weergaven: 105

Constructam

Nieuw lid
Mmmm.. ok, ik zal er me moeten bij neerleggen dan. :(
JDC.nl, Audi dealer, Skoda dealer, Banden centrale (waar ze ook velgen verkopen), niemand kan me helpen.
Toch bedankt aan iedereen voor de reacties ;)

Bovenaan Onderaan