Gisteren naar de Autosalon te Brussel geweest (in mijn O2 Combi 1.9 tdi). Op mijn lease lijstje stond de nwe Laguna 2.0dci, C5, Mazda 6, O2 BE, 159, V50 en VW Passat.
De stand van Skoda viel tegen, ik wilde me lekker laten maken door een Octavia O2 combi Elegance Attraction Bussiness 2.0 tdi met een beige interieur met een werkend Columbus systeem, maar helaas niets om uit te proberen. Ook stonden er alleen maar O2's met donkere interieurs, jammer bij andere merken kon je wel lekken spelen met de electronica.
Dan gaat het hart toch sneller kloppen bij het zien van de nieuwe Citroen C5. Wat een interieur. Oogt sjiek en mooie materialen. Dat ziet er veel moderner uit dan de Skoda O2. Plus de motor zal veel minder kabaal maken.
De de prijzen zijn zeer scherp en verschillen nauwelijks met een O2 BE. De auto is dan ook groter dan een VW Passat een oogt lekker dik. Nadeel ik moet binnen 2 a 3 weken bestellen, en de station is er nog niet....
De grote winnaar is de Mazda 6 station als je kijkt naar prestaties van de commonrail diesel (140pk/330Nm koppel,6bak), afmetingen en uitrusting en prijs (33.690 euro met dezelfde opties als 02 BE 2.0 tdi exclusief xenon) maar ik vond het uiterlijk toch nog teveel japans (een beetje halfords achterlichten).
Nwe Laguna is mooi (zwart met chroom, maar je moet de auto in het echt zien), ruim en heeft prachtige stille dieselmotoren, maar gaat qua prijs richting de de Passat. De V50 oogt/is klein en doet wat gedateerd aan en is niet kompleet uitgerust, maar geniet wel een goed imago.
De Alfa 159 Sportwagon is ook bloedmooi en spannend, maar...ik durf niet (kwaliteit en snelle jongens imago)...
De VW Passat, is duur en eigenlijk doodsaai
De Mondeo heeft nooit op mn lijstje gestaan hoewel het rationeel een goede keuze is , maar ik vind de prijs, levertijd en met name het interieur een gigantische afknapper. Ik denk dat weinig O2 rijders in de nieuwe Mondeo gaan sturen.
Tja het is lastig kiezen als je uit een Skoda komt.
De stand van Skoda viel tegen, ik wilde me lekker laten maken door een Octavia O2 combi Elegance Attraction Bussiness 2.0 tdi met een beige interieur met een werkend Columbus systeem, maar helaas niets om uit te proberen. Ook stonden er alleen maar O2's met donkere interieurs, jammer bij andere merken kon je wel lekken spelen met de electronica.
Dan gaat het hart toch sneller kloppen bij het zien van de nieuwe Citroen C5. Wat een interieur. Oogt sjiek en mooie materialen. Dat ziet er veel moderner uit dan de Skoda O2. Plus de motor zal veel minder kabaal maken.
De de prijzen zijn zeer scherp en verschillen nauwelijks met een O2 BE. De auto is dan ook groter dan een VW Passat een oogt lekker dik. Nadeel ik moet binnen 2 a 3 weken bestellen, en de station is er nog niet....
De grote winnaar is de Mazda 6 station als je kijkt naar prestaties van de commonrail diesel (140pk/330Nm koppel,6bak), afmetingen en uitrusting en prijs (33.690 euro met dezelfde opties als 02 BE 2.0 tdi exclusief xenon) maar ik vond het uiterlijk toch nog teveel japans (een beetje halfords achterlichten).
Nwe Laguna is mooi (zwart met chroom, maar je moet de auto in het echt zien), ruim en heeft prachtige stille dieselmotoren, maar gaat qua prijs richting de de Passat. De V50 oogt/is klein en doet wat gedateerd aan en is niet kompleet uitgerust, maar geniet wel een goed imago.
De Alfa 159 Sportwagon is ook bloedmooi en spannend, maar...ik durf niet (kwaliteit en snelle jongens imago)...
De VW Passat, is duur en eigenlijk doodsaai
De Mondeo heeft nooit op mn lijstje gestaan hoewel het rationeel een goede keuze is , maar ik vind de prijs, levertijd en met name het interieur een gigantische afknapper. Ik denk dat weinig O2 rijders in de nieuwe Mondeo gaan sturen.
Tja het is lastig kiezen als je uit een Skoda komt.