Naar de Autosalon te Brussel om te kiezen!

Gisteren naar de Autosalon te Brussel geweest (in mijn O2 Combi 1.9 tdi). Op mijn lease lijstje stond de nwe Laguna 2.0dci, C5, Mazda 6, O2 BE, 159, V50 en VW Passat.

De stand van Skoda viel tegen, ik wilde me lekker laten maken door een Octavia O2 combi Elegance Attraction Bussiness 2.0 tdi met een beige interieur met een werkend Columbus systeem, maar helaas niets om uit te proberen. Ook stonden er alleen maar O2's met donkere interieurs, jammer bij andere merken kon je wel lekken spelen met de electronica.

Dan gaat het hart toch sneller kloppen bij het zien van de nieuwe Citroen C5. Wat een interieur. Oogt sjiek en mooie materialen. Dat ziet er veel moderner uit dan de Skoda O2. Plus de motor zal veel minder kabaal maken.
De de prijzen zijn zeer scherp en verschillen nauwelijks met een O2 BE. De auto is dan ook groter dan een VW Passat een oogt lekker dik. Nadeel ik moet binnen 2 a 3 weken bestellen, en de station is er nog niet....

De grote winnaar is de Mazda 6 station als je kijkt naar prestaties van de commonrail diesel (140pk/330Nm koppel,6bak), afmetingen en uitrusting en prijs (33.690 euro met dezelfde opties als 02 BE 2.0 tdi exclusief xenon) maar ik vond het uiterlijk toch nog teveel japans (een beetje halfords achterlichten).

Nwe Laguna is mooi (zwart met chroom, maar je moet de auto in het echt zien), ruim en heeft prachtige stille dieselmotoren, maar gaat qua prijs richting de de Passat. De V50 oogt/is klein en doet wat gedateerd aan en is niet kompleet uitgerust, maar geniet wel een goed imago.

De Alfa 159 Sportwagon is ook bloedmooi en spannend, maar...ik durf niet (kwaliteit en snelle jongens imago)...

De VW Passat, is duur en eigenlijk doodsaai

De Mondeo heeft nooit op mn lijstje gestaan hoewel het rationeel een goede keuze is , maar ik vind de prijs, levertijd en met name het interieur een gigantische afknapper. Ik denk dat weinig O2 rijders in de nieuwe Mondeo gaan sturen.

Tja het is lastig kiezen als je uit een Skoda komt.

als je een slimme keuze wil maken stel je de vraag bij welke auto de slogan "simply clever" het beste past...

___JC___

Forumguru
Grappig, dit zouden ook de auto's zijn waar ik naar zou gaan kijken mocht ik nu een nieuwe leasen. ff kort:

- de O2, nee dank u. Heb twee octavia's gehad. Deze valt af wegens, overmatig windgeruis, kleine kraakjes, een veel te rumoerige diesel, veel kinderziektes e.d.

- C5, echt een zeer mooie auto en hij schijnt bizar ruim te zijn. Goed geprijsd ook. Enige wat me tegen zou houden is de rijeigenschappen (ik heb nog niet proefgereden maar het zal zeker niet duits rijden) en de slechte reputatie van Citroën voor wat betreft betrouwbaarheid.

- Mazda 6 is ook zeer goed geprijsd en dat Halfords uiterlijk vind ik nog wel mooi. Zeker als 2.5 GT-M met dubbele uitlaten. Hoe zit het met de ruimte in de Mazda 6 tov de O2 en C5?

- Laguna is te lelijk om aan te kijken en nog slechter qua betrouwbaarheid dan de Citroën.

- De alfa 159 is een van de mooiste wagens die momenteel te koop zijn. Heerlijke dieselmotoren. Wat tegenstaat is de zeer beperkte binnenruimte, dramatische betrouwbaarheid en bizar dure prijs.

- Passat is wel mooi maar een beetje een grijze muizen auto. Je moet wel een dikke (en dus dure) versie hebben om een beetje leuk rond te rijden.

- De Mondeo blijft mijn interesse hebben. Zeker met de nieuwe 2.2TDCI. Meer ruimte dan de O2, zeker stiller en het interieur vind ik wel mooi (mits niet dat leipe hout). Beetje hetzelfde als de buitenkant van de Mazda 6 denk ik.

Ik zou nog gaan kijken naar de:
- Nieuwe Subaru Legacy diesel
- BMW 3 serie/ C klasse / Audi A4 (worden dan wel kale versies waarschijnlijk)

TL@

Forumguru
Ik begrijp die lijstjes toch moeilijk. Bij ons ligt een goed uitgeruste O2 in dezelfde categorie dan een Astra, Golf, Mégane,...
Een 159 is 3 of categorieën hoger, net als een Passat. De 6 en C5 zijn ook 2 categoriën hoger dan een O2.

Als jou lijstje het mijne was, dan zou ik niet twijfelen en de Italiaanse probleemauto kiezen, zeker weten.
Heel misschien de 6 die ik vooral vanbinnen heel leuk vind.
Maar zeg nu zelf, een Alfa overtreft toch zeker. (enkel als lease bak dan wel, als je zelf al de mankementen moet gaan betalen :smiley29:, en ook enkel als de dealer redelijk dicht bij is want die ga je wel een keer meer zien dan in je O2)

sitechris

Donateur
__JC__ heeft een beetje een maandagmorgen Octavia, dus qua dealer bezoekjes gaat hij er sowieso wel op vooruit bij zijn nieuwe auto ;).

De Mondeo is trouwens een fijne auto. Super onderstel, bizar ruim, luxe en betaalbaar. Het dash is redelijk mooi, maar haalt niet het niveau van de VW groep (incl de Skoda). Motorisch gezien is de 2.0 diesel wat licht, maar er zal ongetwijfeld een sterkere diesel komen, is dat probleem ook opgelost. Je mag aannemen dat die diesel dan ook zijn weg vindt naar de Mazda 6. Zelfde concern tenslotte.

@__JC__: is de nieuwe Superb niet een optie voor je?

___JC___

Forumguru
Dr is net een 2.2TDCI uitgekomen met 175pk dus datis al beter dan de 2.0TDCI. Mondeo is echt een kanshebber als opvolger. Dat was ie twee jaar terug ook maar ik was niet echt gecharmeerd van dat model en toen miste ook een dikke diesel.

Ik ben zeker niet de enige met probleempjes, kijk maareens naar alle klachten van andere rijders.

Nieuwe Superb is zeker een optie, maar qua looks hebben de Mondeo, C5 en Mazda 6 op dit moment de voorkeur.

Hetzer

Forumguru
Op mijn lease lijstje stond de nwe Laguna 2.0dci, C5, Mazda 6, O2 BE, 159, V50 en VW Passat.

heerlijk wat een luze probleem om hier uit te moeten kiezen, ik hen geen leasebak en nog genoeg contanten "over" voor deze auto's

Ik ben een VAG-fan maar van de Passat rijden er wel erg veel rond, wenig origineel dus, ik zou dan liever gaan voor de nieuwe Superb-2.
Op plaats 2 staat zeer zeker de nieuwe C5, dat is echt een mooie bak, met stijl en veel orgineler dan de "standaard" leasebakken , de A-4,Laguna, Passat,V-50 of 159 (helemaal in het zwart :winkie:)

Bijlagen

• C5_258x139.jpg
    C5_258x139.jpg
    7,7 KB · Weergaven: 30

JettaFreak

Actief lid
Ik vind de Mondeo en Laguna lelijk. Daarnaast heeft met name de Mondeo een heel fout imago. Collega van me heeft hem net gekregen. Reed hiervoor Corolla en dat zegt m.i. genoeg. Laguna station zag ik gisterenmiddag voor het eerst IRL. Best lelijk. En dan nog maar hopen dat je geen nauwe band krijgt met Renault Assistance (JettaFreak zag twee jaar geleden nog een collega op het parkeerterrein van kantoor die zijn Laguna moest laten openen door iemand van RA. Je zult een just in time planning hebben...).

De Mazda 6 is heel clean vormgegeven. Het grootste verschil ten opzichte van oude 6 zit wat mij betreft in de achterlichten. De verkeerde mensen zullen dat jammer vinden. De 159 wordt momenteel op Sonja Bakker dieet gezet en de Passat is te duur (bijtelling). Legacy diesel lijkt mij ook een goede keus, maar het expressievere uiterlijk, maakt voor mij op dit moment de C5, in welke vorm dan ook, de grootste kanshebber voor een volgend JettaFreak-leasecontract.

Groet,

JettaFreak

Jeje

Lid
Er staat sinds vandaag een nieuwe Laguna in de straat SW Zwart, en deze ziet er wel goed uit (achter lijkt ie een beetje op Megane break) ......sh*t ben ik nou positief over een renault:smiley29: En toch ben ik blij met mijn eigen auto (pfff net op tijd hersteld)

EdK

Forumguru
Er staat sinds vandaag een nieuwe Laguna in de straat SW Zwart, en deze ziet er wel goed uit (achter lijkt ie een beetje op Megane break) ......sh*t ben ik nou positief over een renault:

He ga eens een uurtje in de hoek van de kamer staan en ga dan eens je zonden overdenken !!
Dit uit voorzorg dat zulke teksten nooit en te nimmer meer door jou in dit Forum gezet gaan worden !!
Schaam je diep !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ziet er goed uit pfffffffffffffffffffffffffffffffff hoe krijgt een mens t over zijn tong !!!!!!!!!

JeeWee

Actief lid
Vanmorgen, in het donker, in de spits, dus alle tijd om rustig te kijken naar een Laguna 'Break'. Op zich wel een aardig lijntje, maar van achteren lijkt het net alsof ie zijn kop in het zand steekt en zijn kont omhoog staat. Da's nou niet echt een 'lekkere houding' voor een auto. Nee, ik vind het niks, die Laguna; geef mijn portie maar aan Jeje :tongue:

Jeje

Lid
ik heb me toch al verontschuldigd:smiley29:...... Ikzelf heb een voorliefde voor italiaans spul, en als de 159 SW niet zo'n (relatief) kleine kofferbak had dan reed ik nu daarin.

Ikzelf heb een voorliefde voor italiaans spul, en als de 159 SW niet zo'n (relatief) kleine kofferbak had dan reed ik nu daarin.

Die blijft voor mij ook de bloedmooiste uit die prijsklasse. Idd beetje kleine koffer en voor mij toch wat te hoog geprijsd.

LenK

Forumguru
Alfa 159 (SW) mooie kar. Voorkant vind ik wat minder met die hoekige zijkanten en die nummerplaat zo opvallend, maar voor de rest ok.
Alleen net als de kleine Volvo S-V te duur en te klein in zijn klasse.
Of te wel te klein voor zijn prijsklasse en te duur voor zijn grootteklasse.

De Skoda Octavia is ingeleverd en rijd nu in een voorloper, de Volvo V50 2.0d. Wat een power en stilte! En wat een krapte!
Die bijna 38.000 euro (dat kost deze uitvoering) zie en voel ik er absoluut niet aan af.
Ik lees nu net dat VW (passat) aan het stunten gaat. De zeer complete Passat Comfortline Variant 105pk vanaf 33150. Aaarrchh...

Bovenaan Onderaan