Nat na wasstraat

sander_van_b

Nieuw lid
Hallo,

Als ik mijn fabia door de wasstraat rijd, dan wordt ie van binnen nat (ja de ramen zijn dicht :D
Het lijkt er op dat er water door het ventilatiekanaal de auto binnenkomt. Ik zie het nat worden aan de passagierskant bij de voeten.

Heeft iemand tips om dit te voorkomen, of wat er mis is met mijn fabia dat water binnen kan komen.

alvast bedankt.

groeten,

Sander

higgy

Forumguru
Als je de motorkap opendoet, en je kijkt onder de ramen, zitten daar dan geen bladeren of - resten, zodat de afvoerkanalen verstopt zijn? Is meest voorkomende reden.
En deurrubbers, zijn die goed?

sander_van_b

Nieuw lid
Ik zal vanavond eens onder motorkap kijken.

Niet door de wasstraat is niet echt een optie.. heb geen zin om in de vrieskou buiten met een emmertje te gaan staan (mag hier sowieso niet, een of andere vage regel dat je niet op straat je auto mag wassen).

Porettuhcs

Senior Member
Jemig ik zie pas dat je iet wat oostelijk woont :shocked:.... snap dat je niet met je emmertje in de vrieskou gaat wassen...:grin:

wbt die regel die daar geld is hier in NL ook van toepassing....

Vriend van mij heeft bij zijn Fabia bepaalde delen laten dichtkitten bij zijn dealer.. kwam ook steeds vocht bij hem binnen.. zal vast wel ergens in dit forum een topic over zijn...

Aiii

Lid
Een mooi alternatief is de manuele "wasstraat" natuurlijk. Niet zo koud, hogedrukspuit dus niet zo heel veel poetswerk (af en toe de spatborden en het lichtmetaal) en dan geen blijvende krassen van die stomme borstels.

Kost net zo veel als de automatische wasstraat, maar ik heb er dan wel weer een fijner gevoel bij dan die krasdingen. ;)

sander_van_b

Nieuw lid
hier doen ze dat altijd beide.. eerst de hogedruk spuit er over om het meeste vuil te verwijderen en dan gaat ie de straat door. Je moet hier zeker in de winter regelmatig je auto wassen om die troep (om het niet te laten bevriezen, pekel voldoet niet) die ze op de weg gooien van je auto af te krijgen.

skodaoctavia2

Actief lid
wat een issue kan zijn is bij de luchtfilter voor je ventilatie. rechtsvoor onder de motorkap net onder je raam daar wil het afsluitfilt wel eens uitgehard zijn en dan sluit ie niet lekker af. Interrieur filter eruit en even kijken of de houder nog goed zit. ik heb dat even losgehaald en even met vloeibaar afdichtrubber dicht gemaakt. dan gaat het weer jaren mee. zonder te lekken. Dit was het geval bij de fabia 1,4 16v (2004)

sander_van_b

Nieuw lid
Heb nog niet onder de motorkap kunnen kijken. Is gisteren lekker gaan sneeuwen en was niet echt aangenaam om dan buiten te staan ;) Zodra ik gevonden heb wat het is, laat ik het weten.

Bovenaan Onderaan