Natte plek onder/achter de bijrijders stoel?!

exup

Lid
Laatst viel er achter de bijrijders stoel een bijna leeg flesje Spa om, dus de losse automat en het 'vaste'vloerkleed was nat, droog gemaakt met een doek.

Maar daarna viel het me op dat het niet echt wil drogen, dus meer mijn aandacht erop gevestigt. Nu ben ik tot de conclusie gekomen (ben nu reeds 6 weken verder na de Spa fles) dat ik constant een vochtige c.q. natte plek heb onder de bijrijdersstoel onder de mat van de achterbank.

Heb grondig de onderkant van de auto geinspecteerd, maar kan daar nix aan ontdekken, geen schade nix, zou het te kunnen maken hebben met een slecht of verstopte afvoer van buitenaf, waardoor dat water steeds op die plek komt?!
crazy.gif

Want het meest opvallende is dat als we al 2 weken droog weer hebben die plek vaak vochtig is, dat kan volgens mij alleen van het wassen komen (ben nogal een poetser 2 a 3 keer per week), herkent iemand hier iets in dan hoor ik het graag, want zo ga ik een roestige bodemplaat krijgen maar dan binnenin ipv buiten aan de onderkant!
407.gif

Exup

purk

Senior Member
Er zit wel een dikke mat onder de bekleding die nat kan blijven, en dat duurt vrij lang voor dat deze droog is.

purk

Senior Member
Er zit wel een dikke mat onder de bekleding die nat kan blijven, en dat duurt vrij lang voor dat deze droog is.

EdK

Forumguru
leg onder je mat een telegraaf zaterdag editie dan trekt het vocht voor grootste deel daarin.
Dit na week ofzo verwijderen en weer controleren
Met airco aanrijden wil ook wel helpen omdat airco de ruimte ontvocht.
Blijft het terugkomen het vocht dan eens naar de dealer , misschien het fabia probleem met slecht afkitten van deurpanelen

Is een probleem waar de meeste garages wel bekend mee (moeten) zijn.
Heb het zelfde probleem gehad en mijn dealer gaf aan dat er drie oorzaken kunnen zijn. Op volgorde van mogelijkheden:
Rechts onder de voorruit (in de paravan)zit de luchtinlaat voor het interieur. Als de paravan een slechte waterafvoer heeft dan kan het water via deze luchtinlaat naar de ventilatormotor en dan onder de bekleding stromen. Ook kan het zijn dat het luchtfilter inlaat niet goed afgekit is met zelfde gevolgen. je kunt dit snel controleren door onder het dashboardkastje de bekleding weg te nemen en kijk of er water drupt bij de ventilatormotor (trek de stekker eruit en voel of deze nat en of gecorrodeerd is). Tweede mogelijkheid is dat de dakreling niet goed gemonteerd is en deze de lekkage veroorzaken. En als derde mogelijkheid is het mogelijk dat als er een schuifdak is gemonteerd de afvoer hiervan verstopt is (er lopen hiervoor kleine afvoerbuisjes via de A of C stijl naar beneden.

En natuurlijk werd de lekkage bij mij door geen van deze drie mogelijkheden veroorzaakt. Bij mijn nieuwe auto was het voorruit niet goed verlijmd en stroomde het water dus via de 'sponning' naar binnen.

exup

Lid
Marcel bedankt voor de tips ik zal het doorgeven aan de dealer, zal later nog wel laten weten wat er gevonden is.

Exup

wblft

Nieuw lid
Ik heb vroeger hezelfde ad hand gehad met een golfje. Tussen het binnenwerk van de deur en de beleding van diezelfde deur zit een plastiek vel. Dit dient om het water dat tussen de ruit en rubbers sijpelt buiten te houden, en af te voeren lang de kleine gaatjes onderaan de deur. Deze plastiek kan gescheurd of gelost zijn, waardoor alsnog het water naar binnenkomt. Dat het water zich verzameld achter de passagiers stoel is normaal want dat is het laagste punt van je wagen (met doorgaans de grootste dikte van tapijt op). Als je ergens een lkeje hebt, zal het daar zeker nat worden.
Tip hoe je tewerk kan gaan om een lekje op te sporen: haal de bekleding weg op de plaatsen die verdacht zijn (hiervoor kreeg je reeds suggesties in vorige berichten), kruip in de wagen en laat een vrien(in) zich uitleven op de wagen met de tiunslang ... succes verzekerd en tevens een stuk goedkopen dan dat je je dealer kostbare uren laat "zoeken"

exup

Lid
Grappig, dit is exact dezelfde tip die een collega van mij gaf die dit probleem in het verleden met zijn Audi had meegemaakt, nogmaals bedankt voor de tip!

Exup

Bovenaan Onderaan