Navi- update Karoq

kleine heino

Senior Member
Hier weer een update. Vanochtend bij de Skoda dealer geweest. De persoon die mij daar helpt had de navigatiesoftware gedownload van de Skoda site en het zip-bestand uitgepakt op een USB-C stick. De stick in de auto geplaatst en ....... "NIKS". De verwachting was dat het systeem zelf zou herkennen dat er een update op de usb stick staat maar dat was dus niet het geval. Via het menu van het systeem naar updates gegaan maar ook daar stond niets. De persoon die mij helpt weet het niet meer en gaat dit verder onderzoeken. Hij denkt dat het gewoon niet kan via usb maar alleen via OTA. Voor OTA moet je dan wel een betaald abonnement hebben.

hemi24

Forumguru
Om verdrietig van te worden, als ik hoor hoe slecht het is gesteld met de kennis van die dealer van jouw…!

Algemeen bekend dat bij het (offline) updaten van een MIB3 navigatie geen melding komt; de update wordt op de achtergrond uitgevoerd; kwestie van de USB-stick een poos(je) laten zitten…

Man, man, man… :cry:

Misschien eens beginnen bij de handleiding(en):

Dealer zal nog niet aan het MIB3 systeem hebben kunnen wennen, het is er per slot van rekening ook nog maar 4 jaar…
:pieker::banghead:

Laatst bewerkt:

TheoTigerSkoda

Nieuw lid
Mijn auto heeft ook geen slot voor een SD-kaartje. De update van de landkaart gaat via WIFI. Althans als je een abonnement van bijna €50 per jaar afsluit. Dan krijg je de beschikking over de nieuwste Here kaarten van ruim 3 jaar oud. Althans als ik die kaarten vergelijk met mijn Garmin navigatie of MyRouteApp navi, die ook over Here kaarten beschikken en die wel up to date zijn..
Ik heb daarover gereclameerd bij mijn dealer en die verwijst door naar de fabrikant en deze verwijst mij weer naar mijn dealer. Ik ben dit ping-pong spel zat. Ik ben dus gestopt met dat betreffende abonnement. Ik gebruik voor mijn navigatie van A naar B Google-maps op mijn i-phone in combinatie met Carplay. Voor overige navigatie MyRouteApp in combinatie met Carplay. op de achtergrond draait Flitsmeister mee.

Bovenaan Onderaan