Navi update

peteroctavia2

Nieuw lid
ik ben even aant kijken om mijn navi kaartje te updaten maar ik kan er niks voor vinden.
ik heb op de skoda site het vin nummer ingevuld en dan krijg ik dit: Without MIB Infotainment system??
er zit vanaf de fabriek een amundsen in.

owja de telefoonfunctie werkt ook niet, als ik hierop druk gat het geluid uit.

iemand een idee, hij kent zelf de nieuwe a2 bij eindhoven niet eens.

Joske

Forumguru
Is voor de nieuwe systemen .. Jij hebt een Octavia tweede generatie? Dan zal dit niet werken hoor. Is voor de MIB Columbus en Amundsen.

Joske

Forumguru
Vast wel maar betalend bij de dealer. Wat voor een Amundsen is het? Een "plus" kan enkel via officiële kanalen.

Andere versie kan op een minder legale manier ook wel.

peteroctavia2

Nieuw lid
deze zit erin, staat geen type op en op het boekje ook niet.
is iig van 2010

Bijlagen

• 20150729_152820.jpg
    20150729_152820.jpg
    171,5 KB · Weergaven: 68

Tjarko

Nieuw lid
Dat is de rns310, heb ik ook
Ik heb onlangs wat tijd besteed aan kaarten en firmware updaten.

Welke software versie staat er op? Ik geloof setup ingedrukt houden.
Ik had hardware 14 en software 0227. Ik heb de update naar 0351 gedaan.
Maar als je geen Bluetooth module ingebouwd hebt gaat de phone knop nooit werken.
Wel krijgt de navigatie nieuwe functies.

De update heb ik op een cd gebrand.
Het was via de illegale kanalen wel een strooptocht, helemaal omdat ik op een mac werk.

Octavia 1.6 cr TDI 2010

punicajack

Actief lid
Hier zijn updates via volkswagen.nl Normaal zijn ze 199 euro, maar er is een tijdje een aanbieding.
https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/car-electronics/navigatie-updates/

Ik zie de rns310 er niet tussen staan, wel de rns315. Ik meen dat het verschil is, de Amundsen en Amundsen+. Kan je dat nou aan het uiterlijk het verschil tussen de rns310 en rsn315 nog zien? Of alleen aan het bouwjaar? (Ik had begrepen dat de Amundsen+ rond juni 2011 geintroduceerd was).

Ik zeg dus niet dat je de update van de rns315 kan gebruiken, dat moet je zelf even uitzoeken.

Tjarko

Nieuw lid
Via de duistere internetkanalen kwam ik op kaartversie V4 uit 2012.
een stuk of 10 cd-roms branden en je hebt heel europa beschikbaar.
Vervolgens nog installeren op je sd kaartje. Dat kan alleen in de auto zelf en kost veel tijd.
Ik raad je een snelle sd kaart aan. sdhc class 10
Uiteindelijk vind ik de tomtom app op mijn iphone veel betrouwbaarder, hier kun je ook poi's vanaf je computer toevoegen. Maar je kunt natuurlijk ook de nieuwste versie kopen in de winkel.
Of die geschikt zijn voor rns310 weet ik ook niet.
Zo ver ik weet is sw 0351 final voor de rns 310

D

Deleted member 6398

Ook ik heb dezelfde en update gehaald bij de dealer voor 99 euro V7, werkt gewoon goed.
Ook softwareversie 351 sinds kort.

Tjarko

Nieuw lid
ooooh ik moet me toch excuseren er bestaat nog een sw 0357
Nog niet geïnstalleerd maar volgens een engels forum kun je dan op postcode navigeren. wat wil je nog meer...
ik vond het wachten op de installatie van 351 al irritant genoeg eerlijk gezegd.

Riencom

Nieuw lid
Ook ik heb via mijn dealer de. SD kaart update ,v
7 juni 2015 voor € 99,00 aangeschaft. Deze werkt goed in mijn skoda Rapid van 2014.

Rallye

Forumguru
Even samenvatten: de topicstarter heeft een Amundsen (bij VW heet deze RNS310) in zijn Octavia II. Er staat immers geen "+" op zijn navi. Dat is een ander apparaat dan een Amundsen+ (RNS315), zoals in de Rapid van Riencom. Volgens geruchten zijn de kaarten voor de RNS 310 minder goed beveiligd. In de nieuwe Octavia (de III) zit een "MIB Amundsen", waarvan de kaarten (voorlopig) gratis te updaten zijn.

@peteroctavia2 : deze info is in geruime mate voorhanden op het forum. Vraag je dealer eens wat een update zou moeten kosten, wellicht geldt de aanbieding van €99 ook voor jou. Dat scheelt een hoop gezoek in de krochten van internet......

Als ik jouw foto zo zie heb je een after market carkit (een Parrot), te zien op de foto midden boven je navi. Die Parrot werkt niet zo mooi samen met je Amundsen als een af-fabriek-carkit, waarbij de Phone-knop wel gewerkt zou hebben.

Rond het bouwjaar van je auto zijn echter veel klachten geweest over de af-fabriek-carkit. Vaak zijn die toen vervangen door after market carkits. Je zou eens onder je passagiersstoel kunnen kijken of er nog een carkit, danwel aansluitingen daarvoor aanwezig zijn. Ik weet namelijk niet of een Amundsen altijd een Phone-knop had, of dat je die alleen kreeg bij een af-fabriek-carkit (en de navi in plaats van en Phone-knop een Mute-knop kreeg).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan