Navi vragen uit "Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq"

Ik vraag het omdat mijn navigatie vaak heel traag is met carplay. Vaak paars pixelated scherm en soms gewoon zwart beeld en dan moet ik hele console opnieuw starten. Heel vervelend.
Ik rij de RS vanaf juli 2023 en heb dit issue vanaf dag 1. Nooit kunnen oplossen en dealer zegt dat het aan mijn telefoon ligt (iPhone 14 Pro). Doet het overigens ook bij de iPhone 12 Pro van mijn zoon.
ik start niet opnieuw op maar simpel naar ‘home’ gaan en vervolgens weer terug naar Carplay is bij mij voldoende.
 

nielsrohrig

Nieuw lid
Ik rij de RS vanaf juli 2023 en heb dit issue vanaf dag 1. Nooit kunnen oplossen en dealer zegt dat het aan mijn telefoon ligt (iPhone 14 Pro). Doet het overigens ook bij de iPhone 12 Pro van mijn zoon.
ik start niet opnieuw op maar simpel naar ‘home’ gaan en vervolgens weer terug naar Carplay is bij mij voldoende.
Dat is meestal voor ook voldoende maar vaak komt het dan binnen 15 min wel weer terug. Welke software versie zit jij? 3.5 hier.
 

IVdrive

Nieuw lid
Ik rij de RS vanaf juli 2023 en heb dit issue vanaf dag 1. Nooit kunnen oplossen en dealer zegt dat het aan mijn telefoon ligt (iPhone 14 Pro). Doet het overigens ook bij de iPhone 12 Pro van mijn zoon.
ik start niet opnieuw op maar simpel naar ‘home’ gaan en vervolgens weer terug naar Carplay is bij mij voldoende.
Dit is bij mij ook aan de hand. Werknemer van de dealer heeft mijn auto een avond mee naar huis genomen en hetzelfde geconstateerd. Skoda gaf destijds aan bij mijn dealer dat het waarschijnlijk via een update wordt opgelost, nu bijna een jaar verder heb ik bij Skoda NL aangeklopt en die hebben mijn dealer speciale instructies gegeven mijn 3.2 te updaten naar 3.7. (Nu een week dus met 3.7 in een originele 3.2 Enyaq). Helaas is het CarPlay issue nog niet opgelost en gaat de auto morgen weer naar de dealer.
Heb nu mijn eigen onderzoekje mee gestuurd waarbij mijn telefoon zeker op 15 auto’s heeft gewerkt zonder problemen, alleen op deze Enyaq zijn er problemen. Verder geeft elke iPhone verbonden met deze auto de problemen, hiermee dus aangetoond dat het probleem zich voordoet in de auto. Ik baal enorm dat het met de 3.7 update niet is opgelost. Ben benieuwd wat de vervolgstap gaat zijn morgen…. Als het puur een software issue zou zijn zouden er veel meer mensen dit probleem hebben, ik kom er online tientallen tegen maar geen duizenden… Ben bang dat het iets in de hardware is…
 
Ik gebruik carplay bedraad, met de iphone 11 van het werk, draadloos doet vaak google maps het niet. Dan zie ik alleen maar een blauwe zeekleur ipv de kaart. Sindsdien gebruik ik hem bedraad. Komt mij ook beter uit; dan heb ik maps open voor de navi vua carplay en op de tekefoon zelf (zit in een houder) flitsmeister.. ja, je kunt via FM ook navigeren, maar dat gebruik ik niet.

en de ene keer bij contact aan en telefoon erop werkt het meteen, en de andere keer moet ik op het scherm carplay gebruiken drukken en dan staat ie te draaien em verbinding te maken en te doen… en dat duurt en duurt.. wel 15 seconden..
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

IVdrive

Nieuw lid
Is het bedraad of via wifi dat je dit probleem hebt?
Beide helaas. Het treed altijd op bij navigatie apps zoals Google maps, Waze of Flitsmeister. Ik heb het idee dat hoe meer grafische beweging, hoe sterker het probleem is
 

Nedje

Senior Member
Hier is de verbinding met Android Auto ook behoorlijk slecht, aansluiting via draad.

De ene keer duurt het een eeuwigheid voor 'ie überhaupt verbinding maakt en andere keren verbindt de telefoon gewoon helemaal niet. Gelukkig gaat het soms ook snel maar blijft de interface echt tergend langzaam.

Dat was in mijn Astra van 30k toch een stuk beter. Ik had bij een auto van tegen de 50k toch betere of op zijn minst gelijke prestaties verwacht.

Ik begrijp wel waarom dealers snel naar jullie telefoons wijzen. Dit soort problematiek uitzoeken is ontzettend moeilijk en kan veel tijd en kosten met zich mee brengen. Iets waar dealers uiteraard niet op zitten te wachten.
 
Dat is meestal voor ook voldoende maar vaak komt het dan binnen 15 min wel weer terug. Welke software versie zit jij? 3.5 hier.
Ik ook 3.5. las dat 3.7 ook geen verbetering geeft. Ik denk dat de grafische performance van de auto onvoldoende is. SKODA wil daar niet aan. Gemiste kans wmb.
 
Bovenaan Onderaan