Navigatie app

machlo

Forumguru
Binnenkort stap ik over op Android. Zal me ook een navigatie app gaan uitzoeken.
Op mijn iphone zit nu de tomtomapp, goede ervaringen mee maar best prijzig. Kwam bv ook die van Sygic tegen met goede kritieken.

Wie heeft er ervaringen met een bepaalde navi app?? Ben benieuwd naar de + en - ..........

Ps........ben dit topic niet tegen gekomen! Mocht ik erover heen hebben gekeken dan graag een linkje. En ja, google al gebruikt maar ben naar praktijkreviews op zoek!

mezorro

Nieuw lid
Ik gebruik Navigon op mijn android telefoon, werkt prima (even zoeken op piratebay, is het voordeligst:angel:)
kaarten zijn ook recent

dirkkroneman

Forumguru
Navigon heb ik ook (weer). Eerder icm T-Mobile gratis op m'n iPhone. Nu de gekochte versie (weer iPhone), maar vind het z'n geld dubbel en dwars waard! :) Werkt veel fijner dan TomTom op de SIII vind ik. Je kunt "realtime" uitzoomen tijdens navigeren en heel makkelijk even vooruit kijken/scrollen. Ook regelmatig updates, je kunt selecteren welke landen je precies wel en niet gedownload wil hebben. Dat scheelt ruimte en vlak voordat je op vakantie gaat kun je dus ff de juiste landen erop zetten :).

Lees ook: Navigon is eigenlijk Garmin, en Garmin is toch wel de betere in navigatie(software).

guitar_billy

Senior Member
ik gebruik ZaNavi

+ open source met gebruik van OSM Open Street Map kaarten
+ compleet offline bruikbaar zonder data verkeer! (handig bij bergwandelingen)
- POI alleen alles aan / alles uit (voor mij niet belangrijk)
- alleen grafische route, geen lijst met wegen (bv A12,A18,N123 etc)

Joske

Forumguru
Bij Waze zie je andere gebruikers ook rond rijden, is wel geinig ;)

Flitspalen, mobiele flitsers, werkzaamheden, problemen op de weg, alles wordt door andere gebruikers gemeld. Zelfs daarom gaat het gewoon aan als ik naar mijn werk rij, niet voor de weg te weten (die weten we ondertussen na bijna 10 jaar wel al :laugh:) maar voor de extraatjes zoals problemen op de weg en je werkelijke snelheid te kunnen aflezen. Plus het oogt gewoon strak, beetje richting "comic" maar zonder dat het storend wordt.

printscreen (uiteraard in Nederlandse taal in te stellen! )

waze.jpg

clapton

Senior Member
Ik gebruik Sygic naar volle tevredenheid. Heb indertijd de gratis App gedownload, maar die stopte er na een week of twee mee. Omdat Sygic goed draaide op de iPhone maar ik toch mijn twijfels had heb ik de voordeligste versie (Benelux) gedownload. Hierbij blijft het mogelijk afzonderlijk landen toe te voegen. Kaartenupdates doet hij automatisch en zonder extra kosten erg snel. Uiteindelijk bleek de nieuwbouwwijk waar een van mijn kinderen is gaan wonen er bij mij op te staan, terwijl diverse anderen nog steeds naar een in de nabijheid liggende straat moeten navigeren. Er zitten veel opties op waar ik geen gebruik van maak. Melden van politie controles, files, navigeren op foto, enz en de enige die ik dan wel gebruik: navigeren op contacten. Wellicht is de gratis App nog beschikbaar, probeer hem zou ik zeggen. Is trouwens offline te gebruiken.

Renzo4000

Forumguru
Sygic is inderdaad prima, ik heb hem ook op mijn telefoon staan mocht de situatie zich voordoen.

Overigens wel een misverstand uit de wereld helpen @clapton ; sygic maakt gebruik van TomTom kaarten dus ze hebben geen speciale troef in handen als het daarom gaat ;)

dirkkroneman

Forumguru
Oh nog even een toevoeging: de Apps waarbij je daadwerkelijk het kaartmateriaal moet downloaden zijn dus ook offline te gebruiken. Er zijn ook Apps die een internetverbinding nodig hebben. Makkelijk om te weten bij een kleinere databundel of gebruik in buitenland ;)

AndreM

Forumguru
Ik gebruik geen TomTom, maar Amundsen/Amundsen! :maakmegek:
Daarbij raadpleeg ik regelmatig www.tomtomlivetraffic.nl
Deze kan je op alle Europese talen instellen.
Wil je weten waar er file staat, ook voor binnen wegen, vul de plaatsnaam in, laat de website zoeken en je ziet dan actueel waar er file is.
TomTom maakt gebruik van alle tomtoms die zich in dat gebied bevinden.

Hiermee ben ik al heel wat keren mee thuis gekomen, terwijl mijn buurman 3 uur in de file had gestaan op de A15.

clapton

Senior Member
@Renzo4000

Er bestond bij mij geen misverstand, ik had er mij sowieso niet in verdiept welke kaarten Sygic gebruikte. Alleen beweerd dat hij snel updated, en dat de kaarten mij goed bevallen.

Renzo4000

Forumguru
@clapton oke my bad, maar je was wat suggestief m.i. toen je schreef "terwijl diverse anderen nog steeds naar een in de nabijheid liggende straat moeten navigeren"

Dennis78

Forumguru
Heb nu Navigon op mijn I-phone. Ooit eens gratis via T-mobile mogen ontvangen. Heb een betaalde up-date gedaan (gelukkig) en hierdoor mag ik hem onbeperkt blijven gebruiken! (ik zeg toch lief van T-mobile, mijn buurman heeft dat niet gedaan en na 2jaar stpte de app ermee ... )

Heb ook een tijdje met de Navman gereden maar dat vond ik niks. Navigon werkt perfect. (vind het alleen soms wel erg slecht leesbaar op mijn I-phone 5 schermpje ... net te klein )

Bovenaan Onderaan