Navigatie apps

ElScorpione

Forumguru
Er wordt regelmatig gediscussieerd over navigatiesystemen of applicaties. Misschien is het interessant om daar eens een topic over te openen. Vandaag heb ik de Here app eens wat nader bekeken en ik moet zeggen dat deze er heel aardig uitziet. Gratis verkeersinformatie, nu ook in het Nederlands en actueel kaartmateriaal. De app van TomTom heb ik ook, maar de kaarten daarvan zijn minder actueel dan de Here kaarten. Ongetwijfeld zijn er leden die hun eigen voorkeur hebben. Ik zou zeggen: delen maar. En vooral ook: hoe ga je om met verkeersinformatie in het buitenland. Wel of geen databundel? Zit het gratis in je systeem? Of gebruik je de ingebouwde navi van Skoda?

Skoda-MAN

Forumguru
Wel, daar gaan we van start.
In de auto de onvolprezen Amundsen navigatie met VerkeersInformatie ingeschakeld.
Tijdens wandelen in vreemde stad of gebied de HERE app op mijn smartphone waar de kaarten al op gedownload zijn van Nederland en heel Duitsland. :thumbsup:

Tevens heb ik, jawel, nog papieren kaarten in de auto liggen. (paar keer navigatie vastgelopen (Becker))

Bakkertje

Forumguru
Ik ben ook zeer te spreken over de Here app (zowel op Android als op Windows Phone, die laatste is nog net even iets beter), vooral ook omdat je eenvoudig kaarten kunt downloaden en daarmee zonder dataverkeer kunt navigeren. Ideaal voor in het buitenland!

AndreM

Forumguru
Voor noodgevallen heb ik Navigon Europe op mijn foon staan (Sony Xperia Z)
Wel van te voren thuis de kaarten erop zetten (met wifi) en daarna bij gebruik alleen de GPS aanzetten.
En voor de binnenwegen in Nederland gebruik ik bij file www.livetraffic.tomtom.com

Laatst bewerkt:

Kempes

Forumguru
Ik gebruik sinds december Waze..deze app is erop gericht files te ontwijken (wat af en toe best goed werkt). Maar om gewoon te navigeren werkt de app ook prima.

Bovenaan Onderaan