Navigatie auto en Apple Carplay

kleine heino

Senior Member
Hallo,

Voor aanschaf van onze Karoq was ik tijdens de proefrit wat met de mogelijkheden van het mediasysteem aan het stoeien. Wat ik wel mooi vond is dat ik tegelijkertijd de navigatie van de auto en die van Apple Carplay kon gebruiken. De nav van de auto in het scherm achter het stuur en die van carplay in het display van het mediasysteem. Ik weet 100% zeker dat dit werkte want ik had zelfs 2 verschillende navigatiemeldingen wat best vreemd klonk. Nu hebben we de auto in ontvangst genomen en lukt het mij niet meer om dit voor elkaar te krijgen. Als ik de navigatie van de auto aanzet en deze verplaats naar het scherm achter het stuur stopt deze direct als ik carplay nav ook aanzet. Het navigatiescherm blijft wel zichtbaar maar de route stopt direct.

Iemand die daar bij kan helpen en weet of ik wellicht iets verkeerd doe?

Je vraagt je misschien af waarom ik dan 2 verschillende navigaties aan wil zetten maar soms is dat handig omdat er verschillende routes aangegeven worden ;)

Smeeuwis

Donateur
Heb je een Columbus systeem en een virtual cockpit? Die combinatie had ik in mijn vorige Octavia ook en daar is het me ook wel eens gelukt. Ik meen me te herinneren: als je eerst Apple Carplay (Apple Maps of Flitsmeister e.d.) laat beginnen met navigeren, weg gaat uit Apple Carplay naar het hoofdmenu op de Columbus, en dan daar de navi van de auto ook start, die vervolgens op de virtual cockpit oproept en tenslotte op de Columbus terug gaat naar Apple Carplay, dat het dan kan werken. Het is mij met Flitsmeister gelukt ooit en ook met Apple Maps. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht op deze manier. Als je eerst de Columbus laat starten en daarna ACP dan werkt het inderdaad niet.

Bovenaan Onderaan