Navigatie/boordcomputer

Hoi,

Vanochtend mijn passat ingeleverd, rij nu een gebruikte skoda octavia 2.0TDI met DSG. Erg herkenbaar.
1 ding valt me op: als ik de navigatie gebruik dan krijg je zeg maar in het schermpje van de boordcomputer waar normaal gesproken het verbruik e.d. staat ook de aanwijzingen van de navigatie te zien. Niets nieuws, was bij de passat ook zo. Echter daar kon ik dat ook weer 'weg' halen en naar verbruik overschakelen. Die optie heb ik bij de octavia nog niet gevonden. Is it a bug or a feature?

Bedankt,

Antera

Donateur
Das een goeie nog nooit geprobeerd en iemand over gehoord. Volgens mij kan je het wel laten switchen

Noord26

Forumguru
Bij mij kan ik gewoon op de toets met het pijltje 'terug' drukken op het stuurwiel. Dan kom je terug in het hoofdmenu en kun je kiezen wat je getoond wilt hebben. Als je navigatie gebruikt schakelt het maxi-dot scherm idd automatisch over naar navigatie aanwijzingen. Persoonlijk betrap ik mijzelf erop veruit het meeste te rijden met digitale snelheidsmeter.

Welkom trouwens. Wat is je naam?

MarcoO2

Forumguru
Bij een FL-model werkt het zoals Noord26 zegt, bij een pré-F:-model moet je de knopjes op de zijkant van de ruitenwisserstengel gebruiken. Succes!

Bij een FL zonder stuurbediening gaat het ook met de ruitenwisserhendel.
In mijn passat had ik ook een multi-functional stuurwiel, in de octavia echter niet. Wel even geprobeerd met de ruitenwisser hendel maar dat leek niet te werken. Zal het morgen tijdens de rit naar de zaak nog eens proberen.

Hartelijk dank voor jullie reacties,
Han

Monteurtje

Forumguru
Tuimelschakelaar lang in drukken. Net zo lang tot het menu tervoorschijn komt. Bevestigen met knop aan de onderkant van de hendel.

Bovenaan Onderaan