Navigatie cd voor "cruise" navigatie cd

TDI_DSG

Senior Member
navigatie cd voor \"cruise\" navigatie cd

Weet iemand waar ik een navigatie cd voor europa kan kopen en wat hij kost voor mijn "cruise" navigatiesysteem?

Skody

Actief lid
Re: navigatie cd voor \"cruise\" navigatie cd

Je kan deze gewoon bij de dealer aanschaffen. De 'Cruise' is hetzelfde navigatiesysteem als van VW. Hier heet(te) het alleen RNS 300. Je moet van Teleatlas de E-serie hebben (bijvoorbeeld BeNeLux + Major roads of Europe 2006). Deze maakt navigeren met één CD door heel Europa mogelijk, alleen buiten de BeNeLux uiteraard uitsluitend de belangrijke wegen. De Navshop heeft deze CD's ook. Ze kosten overal hetzelfde n.l. € 149,-. Ander vraagje: ik krijg binnenkort zelf de 'Cruise'. Stel dat ik een route wil plannen van Nederland naar Italië (ervan uitgaande dat ik de juiste CD heb), kan ik na het inlezen dan de CD er uit halen en een muziek-CD opzetten? Ik vernam n.l. dat de 'Cruise' over een geheugen beschikt waarin de route met corridor wordt opgeslagen. Hoor het graag van de kenners.

Wullum

Actief lid

Yep, moet kunnen.
Wel lullig om van hier naar Italië te rijden met 1 cd. Gaat volgens mij vervelen na 38 keer /forum/images/graemlins/wink.gif

Skody

Actief lid

Ervan uitgaande dat op een CD ongeveer een uur muziek gaat, zou dit inhouden dat ik er 38 uur over zou doen.. Mmm, dat moet toch sneller kunnen met een 2.0 TDI ? /forum/images/graemlins/crazy.gif

richyk

Actief lid

Hoi, mijn eerste post hier en al meteen een antwoord ook ! Je kunt na het instellen inderdaad navigeren zonder navi-cd. Dit komt door het zgn. corridorgeheugen van de Cruise/RNS300. Hierin wordt de geplande route opgeslagen echter alleen met de hoofdwegen van je route en zonder TMC-meldingen. Op deze manier naar Italie gaat echter niet lukken aangezien de route te lang en complex is voor het "kleine" corridorgeheugen.

Skody

Actief lid

Als ik naar Italie wil gaan en toch muziek CD'S wil luisteren hoe ga ik dit oplossen dan ? Een CD-wisselaar is niet op de Cruise aan te sluiten.. Iemand die hierop het antwoord weet?

TDI_DSG

Senior Member

Ik hoop toch dat er wel een cd wisselaar is aan te sluiten op de "cruise". Ik heb het namelijk zo besteld (cruise + cd wisselaar in kofferbak) na navraag te hebben gedaan bij dealer + importeur of dit zo mogelijk is

richyk

Actief lid

Wisselaar is 100% aan te sluiten op de Cruise !! Je kunt op de wisselaaraansluiting ook kiezen voor een Phatbox met 20GB harddisk, kun je thuis m.b.v. de pc eerst vullen met ongeveer 4000 mp3tjes en vervolgens de halve wereld rond rijden met je navi /forum/images/graemlins/grin.gif

Skody

Actief lid

Als ik een CD-wisselaar op de 'Cruise' aansluit, betekent dit dan dat ik met de navigatie-CD in de wisselaar naar Italië kan rijden en ondertussen gewoon CD's kan luisteren ?
Of moet ik desondanks tóch de route in het corridor-geheugen opslaan? M.a.w. gaat het navigeren vanaf de CD samen met tegelijk luisteren van muziek ? Ben benieuwd..

richyk

Actief lid

Gaat wel samen maar dan wel met de navigatiecd in de Cruise en je muziek in de wisselaar !

Skody

Actief lid

Klopt inderdaad. Had het aan PON (importeur) gevraagd en kreeg het volgende antwoord:

Hierbij willen wij u melden dat het mogelijk is om een CD-wisselaar aan te sluiten om het Skoda navigatiesysteem Cruise. Indien u een CD-wisselaar aangesluit op het navigatiesysteem, kunt u de navigatie-CD laden in het navigatiesysteem en de muziek CD's in de wisselaar. Op deze manier is het mogelijk om tegelijk te navigeren (inclusief tussentijdse routewijzigingen) en naar een muziek CD te
luisteren.

Indien u geen gebruik maakt van een wisselaar is het mogelijk om eerst de route te laten berekenen en vervolgens de muziek CD te laden. De berekende route wordt opgeslagen in het geheugen. In geval van een tussentijdse
routewijziging zal de navigatie CD weer geladen moeten worden om de route opnieuw te laten berekenen.

Ook weer wijzer geworden.

Frankie

Actief lid

@SKODY

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als ik naar Italie wil gaan en toch muziek CD'S wil luisteren hoe ga ik dit oplossen dan ? Een CD-wisselaar is niet op de Cruise aan te sluiten.. Iemand die hierop het antwoord weet?

[/ QUOTE ]

PDA navigatie is the solution !!!! /forum/images/graemlins/smile.gif

Skody

Actief lid

PDA-navigatie heb ik ook gehad. Een oplaadkabel op je dashboard, een bluetooth muis slingerend door de wagen (moet op de lange afstand extra bijgeladen worden), dan wel een GPS-muis aan nog een draad door je wagen. Daarnaast nog een extra houdertje die inbrekers nieuwsgierig maakt (want wie stopt z'n apparatuur nou niet onder z'n stoel, in het dashboardkastje of in z'n multibox ?) Af en toe ook nog een vastlopertje op z'n tijd en het PDA-navigeren is compleet... Instappen, navigeren en uitstappen zonder het hele circus aan te hoeven sluiten dan wel af te koppelen is toch ook wel lekker makkelijk moet ik zeggen..

Bovenaan Onderaan