Columbus Navigatie columbus... taal wijzigen

Hoi allemaal
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een octavia II.
Maar nu is mijn probleem dat ik mijn columbus navigatie en systeem met geen mogelijkheid op nederlands krijg.
Staat nu op Duits .
Als ik hem op nederlands zet dan zegt hij na een tijdje ik kan de taal niet laden en met bv engels zegt hij hetzelfde

Is er iemand hier bekend mee en heeft er een oplossing voor ?

Gr Sjors

EdK

Forumguru
Als ik hem op nederlands zet dan zegt hij na een tijdje ik kan de taal niet laden en met bv engels zegt hij hetzelfde
Maw je kunt hem wel op engels zetten ?
ZO ja dan zou dat inhouden dat je de nederlandse data niet hebt.
Zou kijken voor de laatste update met kaartmateriaal etc en dus de boel updaten en dan eens kijken of probleem wel is opgelost.

EdK

Forumguru
Kan het wezen dat je een Skoda vanuit Duitsland hebt gekocht ( bewust / onbewust ? )
Maar is de tekst en meldingen in de maxidot ( scherm tussen tellers ) toevallig ook in Duits ?
En kun je daar in Menu ( bij stilstaande wagen ) de taal ook veranderen naar Engels of NL als die daar ook in Duits is ?
Zo ja daar eens mee beginnen en daarna nogmaals in je navi unit kijken of engels/nl wel bereikbaar is.
En anders kun je altijd nog eens proberen contact op te nemen met @Rainesh
Misschien dat hij weet wat te doen, en indien firmware update nodig zou moeten , dan is hij de beste persoon hiervoor.
Misschien dat hij dit op afstand kan doen en anders word het een ritje DenHaag, en dan daarna door naar Scheveningen

Kan het wezen dat je een Skoda vanuit Duitsland hebt gekocht ( bewust / onbewust ? )
Maar is de tekst en meldingen in de maxidot ( scherm tussen tellers ) toevallig ook in Duits ?
....
Scherm tussen de tellers staat ook op Duits
En het is een Nederlandse auto dat is gecheckt

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
En tussen tellers kun je wel definitief op andere taal krijgen ?
En dan hoeft NL er niet in te staan maar Engels wel !
NL was in begin periode van de maxidot bij vele wagens namelijk niet instelbaar maar dus wel Engels toendertijd.
En dat moet redelijk makkelijk instelbaar zijn naar engels en dan benieuwd of het daarin wel blijft staan !

En tussen tellers kun je wel definitief op andere taal krijgen ?
En dan hoeft NL er niet in te staan maar Engels wel !
NL was in begin periode van de maxidot bij vele wagens namelijk niet instelbaar maar dus wel Engels toendertijd.
En dat moet redelijk makkelijk instelbaar zijn naar engels en dan benieuwd of het daarin wel blijft staan !
Tussen de tellers krijg ik hem wel op engels nederlands staat er niet bij
Krijg dus alleen de columbus niet ingesteld op een andere taal

Rallye

Forumguru
De voorfacelift Octavia II heeft inderdaad geen Nederlands in zijn Maxidot. De facelift wel.

hemi24

Forumguru
De voorfacelift Octavia II heeft inderdaad geen Nederlands in zijn Maxidot. De facelift wel.
Jammer, 2011 is dus wel degelijk een facelift van de O2, aangezien die al in November ‘08 was voorgesteld…

Wat wel klopt aan je verhaal is dat pas met ingang van modeljaar 2012 het maxidot ook instelbaar was op Nederlands!

Mijn beste gok is dat de Columbus de taal overneemt van het maxidot en bij installatie vanaf de navigatie-DVD de Nederlandse dataset niet heeft geïnstalleerd…

EdK

Forumguru
Mijn beste gok is dat de Columbus de taal overneemt van het maxidot
Dat was mijn gok ook, maar als TS de DVD blijkbaar niet heeft dan zal het duits blijven.
Of hij moet achter die DVD aan bij de dealer van de wagen, of hij ligt bij die USB stick in dat kassie ..... :D

Bovenaan Onderaan