(Exciter: wellicht dat je dit hele draadje naar het navigatie-gedeelte wilt verhuizen?)
De MS4200RS met de TomTomGo vergelijken gaat wat mank, vind ik. De Cruise ken ik niet (wie heeft er een linkje?)
Voordelen MS4200RS: vaste inbouw, 1-DIN, aansluitmogelijkheid cd-wisselaar, C-IQ kaarten, navigeert erg exact dankzij aansluiting op snelheidspuls.
Nadelen MS4200RS: alleen pictografische weergave
Voordelen TT Go: mee te nemen naar elke auto, plug en play, bij de TTGo 700 tevens een handsfree carkit ingebouwd.
Nadelen TT Go: draad naar sigarettenaansteker, navigatie alleen op basis van GPS (wat ie goed doet) maar wat altijd onnauwkeurig is dan combi van GPS, gyroscoop en snelheidspuls zoals in vaste inbouwsets.
De prijs van beide sets is WEL vergelijkbaar: 749,00 tegen 799,00.
Als je wat meer geld kunt en wilt besteden, dan komen de vaste inbouwsystemen met kleurenschermen om de hoek kijken.
Ik geef geen voorkeur, elk van de bovengenoemde systemen werkt op zich.
Zelf werk ik met een PC5000, MR6000, TMC 5010/01 en wisselaar van VDO.
Kleine waarschuwing: momenteel worden nieuwe kleurensystemen van Clarion uit de (cd-)NAX-serie gedumpt voor mooie prijzen, deze serie wordt echter door Clarion verder niet meer gesupport. Ook niet met kaarten dus. Neem dat mee in je overweging mocht je willen bezwijken voor een NAX.
Clarion heeft verder UITSTEKENDE systemen die wel gesupport worden, zoals de VRX-serie en de NAX-en die met dvd's werken.
Neem anders ook eens een kijkje op
www.navigatiehelpsite.nl/forum