Navigatie Cruise

HenkH

Nieuw lid
Als toekomstig Skoda-rijder ben ik benieuwd of er al mensen op het forum zijn die ervaringen hebben met een ´Cruise´ navigatie systeem??

De cruise is op dit moment nog niet leverbaar.
Er zal dus niemand zijn die hier ervaring mee heeft.

Groet,

HenkH

Nieuw lid
OK. Ik blijf het lastig vinden om een keus te maken wat voor navi ik moet nemen:
* VDO ms4200 rs (aanbieding € 745)
* Cruise
* Tom Tom
Vooral omdat ik tot op heden geen ervaring heb met navi....

Ik heb sinds half juli de TomTom GO 700, werkt goed alleen dat stroomdraadje is niet zo mooi.
We hebben ‘m ook tijdens de vakantie naar zuid Europa gebruikt, maak wel eens een foutje door je een doodlopende straat in te sturen.
Maar dat schijnen ze allemaal wel eens te doen, en aan de andere kant denk je ook wel eens zo dat was mooi had ik niet aan gedacht.

higgy

Forumguru
(Exciter: wellicht dat je dit hele draadje naar het navigatie-gedeelte wilt verhuizen?)

De MS4200RS met de TomTomGo vergelijken gaat wat mank, vind ik. De Cruise ken ik niet (wie heeft er een linkje?)

Voordelen MS4200RS: vaste inbouw, 1-DIN, aansluitmogelijkheid cd-wisselaar, C-IQ kaarten, navigeert erg exact dankzij aansluiting op snelheidspuls.
Nadelen MS4200RS: alleen pictografische weergave
Voordelen TT Go: mee te nemen naar elke auto, plug en play, bij de TTGo 700 tevens een handsfree carkit ingebouwd.
Nadelen TT Go: draad naar sigarettenaansteker, navigatie alleen op basis van GPS (wat ie goed doet) maar wat altijd onnauwkeurig is dan combi van GPS, gyroscoop en snelheidspuls zoals in vaste inbouwsets.

De prijs van beide sets is WEL vergelijkbaar: 749,00 tegen 799,00.
Als je wat meer geld kunt en wilt besteden, dan komen de vaste inbouwsystemen met kleurenschermen om de hoek kijken.

Ik geef geen voorkeur, elk van de bovengenoemde systemen werkt op zich.

Zelf werk ik met een PC5000, MR6000, TMC 5010/01 en wisselaar van VDO.

Kleine waarschuwing: momenteel worden nieuwe kleurensystemen van Clarion uit de (cd-)NAX-serie gedumpt voor mooie prijzen, deze serie wordt echter door Clarion verder niet meer gesupport. Ook niet met kaarten dus. Neem dat mee in je overweging mocht je willen bezwijken voor een NAX.
Clarion heeft verder UITSTEKENDE systemen die wel gesupport worden, zoals de VRX-serie en de NAX-en die met dvd's werken.
Neem anders ook eens een kijkje op www.navigatiehelpsite.nl/forum

Ik heb diverse navigatie systemen gehad, als ik nu een keuze zou moeten maken zou ik absoluut voor de cruise gaan!!
+ het is 1 geheel met het dashboard.
+ geen frondje
+ kleurstelling gelijk met de rest van het instrumentenpaneel
+ eenvoudig in gebruik

- de prijs is natuurlijk meer dan de 4200

veel sterkte met het maken van de juiste keuze!

Groeten,

HenkH

Nieuw lid
De pluspunten van Dwaazz kan ik me helemaal in vinden, denk dat het dat wordt met een wisselaar en dan maar klein leder ipv Duo Onyx. Bedankt voor jullie input!

higgy

Forumguru
Zonder ook maar een plaatje te hebben gezien van de Cruise begin ik te vermoeden dat dat de dubbeldins VW-navigatie is met dat grote scherm maar dan met een Skoda-plakkertje erop?
Hoe heet dat ding bij VW ook al weer? MFD-E of ziets?

HenkH

Nieuw lid
De bestelling is gedaan en nu tot volgend jaar wachten want de lease-maatschappijen willen niks in december.... Heb overigens ook vernomen dat er nieuwe nummerborden gaan komen! Maar goed als er nog Cruise mensen op dit forum zijn of komen dan ben ik erg benieuwd naar de bevindingen...

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb overigens ook vernomen dat er nieuwe nummerborden gaan komen!

[/ QUOTE ]
Ben benieuwd. Deze reeks is nog lang niet vol.

Wiseguy

Actief lid
en nu tot volgend jaar wachten want de lease-maatschappijen willen niks in december

[/ QUOTE ]

Het is ook altijd hetzelfde liedje he... /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif ook alleen maar omdat de auto dan een belastingjaar jonger is.... terwijl de productiedatum gewoon in 2005 ligt... Maar daarentegen heb ik ook al een auto met modeljaar 2006 geleverd gekregen... /forum/images/graemlins/grin.gif

elcocheSKODA

Actief lid
Zonder ook maar een plaatje te hebben gezien van de Cruise begin ik te vermoeden dat dat de dubbeldins VW-navigatie is met dat grote scherm maar dan met een Skoda-plakkertje erop?

[/ QUOTE ]

Dit is het plaatje van de Cruise

PNB_348x174.jpg

higgy

Forumguru
Oef. Dan zou ik de cruise persoonlijk niet nemen. Voor het geld wat ie vermoedelijk kost kun je dan echt een leukere navi kopen met echt scherm.

Wiseguy

Actief lid
Of gewoon een TomTommetje aanschaffen.... die zie je ook steeds vaker... bovendien kan je die dan ook nog eens in een andere auto zetten (of helemaal inbouwen)... scheelt je ook genoeg t.o.v. een fabrieks navisysteem.

Karstieman

Forumguru
Ik ben altijd blij dat ik mijn navigatie op stuurhoogte en meer in mijn blikveld heb en niet op de plek van de radio.
Soms is de stem alleen niet genoeg en dan is een navigatiemodule in je blikveld wel zo handig.
Ik denk dat je dat bij deze navigatie radio niet hebt omdat je dan steeds schuin omlaag moet kijken voor de beeld-instructies.
Mijn advies zou, net als Higgy, zijn dat je beter EN goedkoper een losse navigatie kan aanschaffen !

Dutch

Actief lid
Heb overigens ook vernomen dat er nieuwe nummerborden gaan komen!

[/ QUOTE ]
Ben benieuwd. Deze reeks is nog lang niet vol.

[/ QUOTE ]

De huidige reeks wordt eerst volgemaakt, onderstaande komt van de website van de RDW.

"De bestaande sidecodes worden per voertuigcategorie eerst vol gemaakt voordat naar de nieuwe sidecode (7) wordt overgestapt. Wanneer een voertuigcategorie nu bijvoorbeeld in sidecode 5 wordt gekentekend, wordt eerst nog sidecode 6 gebruikt voordat naar sidecode 7 wordt overgestapt.

Het onderstaande overzicht geeft per voertuigcategorie aan in welke sidecode de kentekens nu worden uitgegeven en wanneer naar verwachting naar sidecode 7 zal worden overgestapt.

Introductie sidecode 7
Brom- &amp; Snorfietsen: 1 September 2005
Lichte Bedrijfsauto’s: omstreeks 2006 - 2007
Personenauto’s: omstreeks 2008 - 2009
Zware Bedrijfsauto’s: na 2010
Aanhangwagens (W-serie): na 2010
Motorfietsen: na 2015
Aanhangwagens (O-serie): na 2015
Het exacte moment van overstappen maakt de RDW vooraf niet bekend om de autoverkopen niet te beïnvloeden."

Het duurt dus nog minstens tot 2008 voordat er personenauto's met het nieuwe kenteken komen.

HenkH

Nieuw lid
Ze gaan nu naar de s en dan krijgen we nog de t, v, x(?), y en z. Als de lease geen auto´s meer doet, dan denk ik ook dat het wel eens 1 maart kan worden....

Peet

Nieuw lid
Heeft iemand recente ervaringen met het navigatie/radio systeem Cruise van Skoda. Ik overweeg om bij aanschaf van een nieuwe Octavia II dit systeem te nemen. Of zijn er ook slimme mogelijkheden om bijv. een Garni of TOM TOM
te plaatsen/ in te bouwen zonder zuignappen en draden.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt

purk

Senior Member

[/ QUOTE ]

Dit is het plaatje van de Cruise

PNB_348x174.jpg

dit is gewoon de RNS 300 van Volkswagen

MFD DVD is er een met kaart/grootbeeldscherm

Bovenaan Onderaan