Navigatie DVD

Hey iedereen,

Ik heb gisteren de nieuwe navigatie DVD V5 in handen.
Nu, hoe installeer je die eigenlijk op de RNS?

Ik heb deze erin gestoken hij vroeg voor op te slaan en verder deed die niks meer ... of hij was bezig ?

Nu deze ochtend vertrek ik .. en ik wil de route starten, DVD nog steeds in loopwerk en blijkbaar mocht deze er ook niet uit, anders zou de routebegeleiding stoppen?

Ik dacht toch dat hij die DVD automatisch kopieerde naar de HD of doe ik iets fout ?

mvg,
Tim

Neptukker

Forumguru
Hey iedereen,

Ik heb deze erin gestoken hij vroeg voor op te slaan en verder deed die niks meer ... of hij was bezig ?

Nu deze ochtend vertrek ik .. en ik wil de route starten, DVD nog steeds in loopwerk en blijkbaar mocht deze er ook niet uit, anders zou de routebegeleiding stoppen?

Ik dacht toch dat hij die DVD automatisch kopieerde naar de HD of doe ik iets fout ?

mvg,
Tim
Het duurt ongeveer een uurtje om de boel op te slaan (als je daarvoor kiest). Je ziet/merkt hier weinig van. Om energie te besparen (zo neem ik aan) gaat het kopieëren niet door als de auto uit staat en gaat een volgende keer verder. Je kunt de DVD er dan niet uithalen.
Gewoon afwachten dus, het systeem meldt zich vanzelf weer.

Kies je voor het draaien van DVD dan moet de DVD er de hele tijd inblijven om kaarten te laden en af te beelden tijdens het rijden.

hemi24

Forumguru
Hey iedereen,

mvg,
Tim

V5? Van VW of toch de Skoda versie?

Heb de dealer een kleine 2 maand geleden gevraagd of hij voor mij de V5 van Skoda (AAN000065) kon bestellen, maar deze kwam niet in het systeem van PON voor zo melde hij terug.
Uiteindelijk de V5 van VW bij de VW-dealer gehaald (mei 2009 / KW22 '09)...

Het zal tijd worden dat VW\Skoda\Seat met nieuwe kaarten komt...

Nu maar hopen dat ze niet van begin 2008 zijn ofzo...

hemi24

Forumguru
Deze DVD (iets verder doorgebladerd) wel.

En das weer de V5... Draait prima verder, niks mis mee. En als je je nog eens verveelt, druk je de Virtual Car Assistant erin, laat je je alle basisfuncties nog eens voorspelen door zo'n namaak schooljufje... :xyxthumbs:

Afwachten wat versie 6 ons gaat brengen... Begin 2010 krijgt m'n collega z'n nieuwe Jetta met RNS 510; maar even zijn dvd 'proberen' dan :471:

nomad

Senior Member
V6 heeft een database van Q4-2008 net als de BMW kaarten en V5 is alweer een tijdje op de markt met de database van Q4-2007. Dus plotseling staat de A73 op de kaart....

V5 is gewoon zwaar verouderd en had in mijn ogen nooit uitgeleverd mogen worden. Als je eind van de maand een auto in ontvangst neemt heb je kaartmateriaal van bijna 2 jaar oud. Ik vind dat echt ronduit belachelijk.

Bovenaan Onderaan