Navigatie Fabia II

nisuthai

Forumguru
Ik heb een Skoda Fabia II Combi (Tour) van 2009 2e hands aangeschaft. Deze heeft op het dashbord links van het stuur een steuntje gemonteerd zitten voor een navigatieapparaat van Mio.
Graag zou ik willen weten welk type dat is, en of het mogelijk is dit paneeltje verwisselen voor zonder deze accessoiresteun voor het navigatiesysteem omdat ik zelf in het bezit ben van een TomTom Live 1000.

nisuthai

Nieuw lid
Waarschijnlijk heeft er een navigatie van viamichelin in gezeten deze werd er een tijdje door de importeur ingebouwd.

wimv

Actief lid
Inderdaad een Via Michelin 950T Europa. Kostte toendertijd 210,11 euro, excl. BTW. Misschien via Marktplaats nog aan te komen. Ik was er persoonlijk niet echt tevreden over. Veel storingen. Later is er met name in de Fabia Sprint een Mio Moov 300 met dockingstation gezet. Prijs 215,00 incl.

nisuthai

Forumguru
Ik heb de aanbieding van de michelin verder bekeken, hier zit een ander voetje bij dan die in de fabia geplaatst, dit is nu wel zeker een Mio en het type is nu bekend de Moov 300 zoals Wimv vermelde. Ik heb al bij Mio gekeken deze heeft de juiste aansluiting en is als opnieuw verpakte te koop bij hun voor € 49,00. In ieder geval bedankt voor de moeite heren ik ga hem nu bestellen bij Mio zelf.

EdK

Forumguru
Waarom niet gewoon inbouwnavigatie?

Heeft waarschijnlijk te maken met die portomonee die niet van iedereen net zo gevuld is !
Of hij heeft het columbus topic gelezen mbt de diefstallen en is daar zo angstig van geworden dat hij een wijs besluit heeft genomen

wimv

Actief lid
Euro 49,00, daar kun je niks van zeggen, zeker afgezet tot de setprijs van Euro 215,00 destijds. Succes ermee en graag gedaan !!

nisuthai

Forumguru
Ik weet dat ik mij niet hoeft te verantwoorden naar forum gebruikers toe hoe de situatie zit, maar ik geef hier toch een antwoord op.

Het gaat mij niet om het geld, alleen inderdaad het heeft te maken met inbraken van voertuigen en met het feit als een originele aansluiting al zit om de wagen weer compleet te maken zoals hij oorspronkelijk bij nieuw is afgeleverd is geweest!

De vorige eigenaar heeft naar alle waarschijnlijkheid de Mio Moov 300 zelf gehouden en weer in zijn volgende auto hergebruikt. dat is zijn of haar beslissing wat gerespecteerd moet worden.

Met vriendelijke groeten nisuthai

Canon-Eye

Forumguru
Waarom niet gewoon inbouwnavigatie?
Er zijn mensen die daar bewust niet voor kiezen, omdat ze bijvoorbeeld (a) niet afgezet willen worden door de leverancier die de hoofdprijs vraagt voor zowel het apparaat als voor de updates die niet vaak genoeg komen, maar liever vaker een verse kaart steken (kan desgewenst tot 4x per jaar toe, maar hoeft niet), en/of (b) de locatie van het scherm in de middenconsole niet prettig vinden.

Voor mij gelden beide genoemde redenen - en reden (a) nog het meest, plus de regelmatige tussentijdse (en gratis) "gpsfix" updates van TomTom, waarmee de verschillen in satellietposities worden gecorrigeerd zodat hij sneller bij de les is als je 'm aanzet.

Fabia

† In Memoriam
En je kan 'm weer meenemen naar een nieuwe auto. Ik gebruik Tomtom zowel in de vrachtwagen en in mijn Fabia. Ik hoef niet zo nodig inbouwnavigatie.

Canon-Eye

Forumguru
kan 'm weer meenemen naar een nieuwe auto.
Sterker nog: in een onbekende stad steek ik 'm bij me om vanaf de parkeerplaats de looproute naar de bestemming in het voetgangersgebied te vinden en tevens om naderhand de auto weer terug te vinden: bij het uitstappen even "mijn locatie" toevoegen aan de favorieten.

Probeer dat maar eens met je Amundsen etc. - je mag blij zijn als je die na terugkeer bij je auto überhaupt nog hebt!:winkie:

Chatslet

Forumguru
Ik heb zelf in mijn vorige auto's altijd een chinese inbouwnavigatie gehad. Dus gewoon een autoradio met LCD scherm waar IGO op draait. Kaarten en flitspalen overal te downloaden.
Ik vond dat echt het beste van 2 werelden. Geen losse kastjes en draadjes maar toch makkelijk te updaten. De Amundsen+ die ik nu heb is ook mooi hoor, allemaal even net wat knapper afgewerkt en beter geintegreerd maar ik mis de flitspalen en de kaarten zijn gewoon oud.

nisuthai

Forumguru
Ik heb mijn TomTom Live 1000 steun aangepast naar de Mio aansluiting op het dashboard en werkt nu naar alle tevredenheid.

Ik heb dit d.m.v. een verlengkabeltje van 10 cm met aan beide zijde mini USB aansluitingen bevat (1 zijde met mannetje mini usb plugje en de andere zijde vrouwtje mini usb plugje) en twee zwarte plastic plaatjes geschikt gemaakt waar de TomTom steun op gemonteerd zit en in de Mio steun geschoven zit waardoor er geen lelijke situatie krijgt van kabels in de wagen of dit zo door de fabriek geleverd zou zijn.

Bovenaan Onderaan