Navigatie fout in Columbus

ohnoname

Nieuw lid
Ik heb sinds vorige week de nieuwe ECE 2015/2016 geïnstalleerd op mijn Columbus boordcomputer.
Echter sinds vanochtend werkt het navigatie gedeelde niet meer. Hij geeft aan dat de bestanden mogelijk corrupt zijn en dat deze gecontroleerd dienen te worden. Terugzetten naar Fabrieksinstellingen werkt ook niet (via het menu). Je ziet niet dat hij daadwerkelijk naar fabrieksinstellingen gaat (hij doet niets).
Wat kan ik hieraan doen... is het mogelijk om een hardreset uit te voeren d.m.v. een knopcombinatie?

Joske

Forumguru
Hij geeft aan dat de bestanden mogelijk corrupt zijn
dan gaat een harde reset niet veel uitmaken vrees ik, dat is de knop I/O blijven indrukken (15sec) totdat het opnieuw opstart. Ik zou de update eens opnieuw proberen uitvoeren als ik van jou was. (wél opnieuw downloaden en uitpakken op SDkaart, dus een verse download)

en zou jij je ook willen voorstellen in het meet- en greet gedeelte? Alvast bedankt én welkom hier.

Joske

Forumguru
Je ziet niet dat hij daadwerkelijk naar fabrieksinstellingen gaat (hij doet niets).
en dit is niet dat je de columbus even kan terugzetten zoals hij stond bij aflevering.. het gaat hier om de persoonlijke instellingen en poi's / adresboek die je dan reset. Daar staan de kaarten/firmware los van.

ohnoname

Nieuw lid
dan gaat een harde reset niet veel uitmaken vrees ik, dat is de knop I/O blijven indrukken (15sec) totdat het opnieuw opstart. Ik zou de update eens opnieuw proberen uitvoeren als ik van jou was. (wél opnieuw downloaden en uitpakken op SDkaart, dus een verse download)

en zou jij je ook willen voorstellen in het meet- en greet gedeelte? Alvast bedankt én welkom hier.

Ik heb al opnieuw geprobeerd de upgrade uit te voeren.
Echter werkt dit niet omdat hij het niet meer ziet als een update (het is al dezelfde versie).

en dit is niet dat je de columbus even kan terugzetten zoals hij stond bij aflevering.. het gaat hier om de persoonlijke instellingen en poi's / adresboek die je dan reset. Daar staan de kaarten/firmware los van.

Okay, dit was mij niet geheel duidelijk.

EdK

Forumguru
Tsja je zou haast zeggen dat het even een ritje dealer word, misschien dat hij een oudere versie kan terug zetten..??

ohnoname

Nieuw lid
Blijkbaar is het een probleem wat nooit voorkomt, mijn Skoda garage heeft er nog nooit van gehoord.
Ze gaan het wel nakijken.
Zodra ik meer weet, post ik het ook op dit forum.

EdK

Forumguru
Blijkbaar is het een probleem wat nooit voorkomt, mijn Skoda garage heeft er nog nooit van gehoord.
Lol, tsja als jij de eerste bent bij hun met het probleem dan is het bij hun nog nooit voorgekomen,
en uiteindelijk liegen ze ook nog niet eens......

Maar goed nu kijken hoe lang het duurt bij ze voor ze weten waar het probleem ligt en is op te lossen

Frenkie

Forumguru
Eigenlijk is het geen probleem dat NOOIT voor komt, aangezien het is voorgekomen.
Anyway, lijkt me niet onverstandig om bij de dealer maar eens na te gaan wat ze kunnen doen.

padi_skoda

Nieuw lid
Dit heb ik ook gehad... Het vreemde was dat hij het een dag later uit zichzelf ineens weer deed. Dealer wist inderdaad niet te vertellen hoe dit kan en had er nog nooit van gehoord. Inmiddels is die O3 ingeleverd bij de oude werkgever. Met de nieuwe O3 nog geen problemen gehad na update.

ohnoname

Nieuw lid
Gisteren even naar de dealer geweest. Probleem hebben zij zelf ook gehad bij het updaten van een O3. Echter weten ze niet wat de reden en oplossing is. Ze hebben een softwarerapport opgehaald uit de auto en verstuurd naar Skoda. Ze laten weten wanneer ze er iets aan kunnen doen....

Darkside

Forumguru
Kan je niet een text bestand in het kaart materiaal updaten zodat deze denkt dat hij nieuwer is?
En dan vanuit daar proberen te updaten. Er is, meen ik, ergens een xml (oid) waarin de versie staat.
Verhoog daar een nummer en zet die gegevens op een USB.

ohnoname

Nieuw lid
Kan je niet een text bestand in het kaart materiaal updaten zodat deze denkt dat hij nieuwer is?
En dan vanuit daar proberen te updaten. Er is, meen ik, ergens een xml (oid) waarin de versie staat.
Verhoog daar een nummer en zet die gegevens op een USB.

Haha toevallig zat ik daar vanochtend aan te denken in de auto!
Goede tip haha

Bovenaan Onderaan