Navigatie instelling dag/nacht stand?

rickvandevelde

Senior Member
Beste medeforummers,
Bij mijn nieuwe superb staat 80% van de tijd mijn navi (amundsen+) overdag op de nachtstand.
De stand staat ingesteld op automatisch.
Ook als de Xenon automatisch uitschakeld en de verlichting overgaat op DRL blijft in sommige gevallen de Navi op de nachtstand staan.
Weet iemand of dit is in te stellen? Ik bedoel natuurlijk niet de stand instellen op de dagstand.......

tjokie

Senior Member
Volgens mij is dit niet in te stellen, daarom zet ik hem 'hard' op dag- of nachtstand.

Ik vind je topic-titel wel erg generiek. Kun je die nog aanpassen? Anders even een moderater vragen: hoe duidelijker je titel, hoe eerder je antwoord op je vraag kunt verwachten.

Sparkie

Forumguru
Staat je verlichting op 'Auto'? Omdat in deze tijd van het jaar je verlichting dan meer brandt is het logisch dat je navi dit oppikt als zijnde nacht/avond.

rickvandevelde

Senior Member
Verlichting staat inderdaad op automatisch, maar ook als de verlichting overschakelt van xenon naar DRL blijft (soms) de navi in de nachtstand staan.
Het lijkt dus dat de dag/nacht stand van de navi niet gekoppeld is aan de automatische verlichting stand.

Nee..dit klopt, de columbus heeft ook een eigen lichtsensor. In veel gevallen schakelt hij mee met de verlichting, maar zeker nu met donker weer..zou het kunnen dat hij op de nachtstand blijft staan.

tjokie

Senior Member
Nee..dit klopt, de columbus heeft ook een eigen lichtsensor. In veel gevallen schakelt hij mee met de verlichting, maar zeker nu met donker weer..zou het kunnen dat hij op de nachtstand blijft staan.

Er begint me weer iets te dagen, naast het 'i' knopje zit een lichtsensor inderdaad, wat gebeurt er wanneer je deze afdekt?

tjokie

Senior Member
Vandaag even getest voor je, ik heb hem op automatisch staan, hij schakelt netjes terug naar dag stand wanneer de verlichting weer uit gaat. En die sensor op de voorkant rechtsboven is voor de helderheid, houd je daar je vinger voor dan is het scherm minder fel.

tjokie

Senior Member
@ Canon-Eye, nee dit moet je meer zien als een helderheidsregeling. Hoe lichter de omgeving hoe feller het display. De dag-/nachtregeling schakelt echt mee met je hoofdverlichting.

Maar toch echt blijft de columbus soms in dagstand of schakelt hij naar dag stand terwijl de verlichting aan is én op automatisch staat! En ook de columbus op automatisch staat

Bovenaan Onderaan