Navigatie mat Amundsen aanpassen

Octavia Simply Clever

Senior Member
Mijne Heren,

Ik heb een probleempje met de navigatie.
Voor alle duidelijkheid, ik navigeer van "Via Dolomiti (38032) Canazei Italië" naar "Sint-Niklaas (9100) België".

In grote lijnen rij ik dan als volgt:
Canazei - Brennerpas - Insbruck - München - Nürnberg - Wurzburg - Franfurt am Main - Koblenz - Aachen - Heerlen - Hasselt - Antwerpen - Sint-Niklaas. (Via A3 & A9 dus 1105 km)

Wanneer ik echter Amundsen dit laat navigeren, stuurt deze me via de Fernpass (1022km).
Daar ik deze ellende al eens heb bereden, ga ik toch liever via München.
Vroeger navigeerde ik via mijn TomTom op het scherm via München en klaar was Kees, hoe kan ik dit forceren via Amundsen navigatie ? Ik hoor graag jullie reacties. Met dank.

andrehj

Forumguru
Voer eerst je route in, en zoek daarna een straat waar je langs wilt. De Amundsen vraagt dan of ie dit nieuwe punt als tussenpunt of eindbestemming moet gebruiken. Kies dus voor tussenpunt en klaar. Overigens zou ik voor het overzicht nog altijd een routekaart (op papier) meenemen.

Octavia Simply Clever

Senior Member
Dank voor Uw reactie, maar het is niet de bedoeling dat ik een straat in München ga opzoeken, ik wens gewoon de ringweg (autobhan) erond te gebruiken.

Rallye

Forumguru
En je kunt niet de (ringweg) München of de autobahn bij Nürnberg als tussenpunt instellen?

Als alternatief zou je ook eerst de navigatie kunnen programmeren naar München of Nürnberg en vlak voor die stad het doel wissen en je huis als einddoel kiezen.

maartenv84

Senior Member
je rijdt zo wel de meest gare en drukste route door Duitsland...

Is het niet handiger om vanaf Innsbruck door de Arlbergtunnel te rijden (eventueel over de pas) en dan via Bregenz/Lindau/ A8 Stuttgart A81 Heilbronn A6 en dan zo de A61 op? Dat is (in ieder geval in de winter) een wat rustigere route. Aangezien je naar België moet (en niet naar NL)

Noord26

Forumguru
Heeft het apparaat niet standaard een binnenkomst en automatische aanpassing aan de drukte (files) op de weg? Ik bedoel, een standaard Garmin losse navigatie van nog geen €200,- (met gratis kaart updates) heeft dat wel en berekend continu welke weg het snelste is. Dan zou je er vanuit kunnen gaan dat een vele malen duurder ingebouwd systeem dat ook zou doen? Zit die optie er niet op? Dan laat je het apparaat automatisch doen wat hij moet doen: de snelste, minst drukke route kiezen.

GewwiT

Lid
@Noord26, ja dat doet de Amundsen gewoon ook, mits je de optie "Dynamische Route" aan hebt staan.

@TopicStarter, je kan simpel je eindbestemming invoeren en je Amundsen gaat de route berekenen. Als je dan via Munchen wilt rijden, voer je munchen in en geen adres, je krijgt dan de keuze uit een lijst N wegen en Snelwegen, je kan zelfs een kruispunt opgeven, dus kies de ring en start je de navigatie, de Amundsen zal je dan vragen of dit een nieuw eindpunt of een Tussenbestemming is. Kies dan simpelweg tussenbestemming en je route loopt vanaf nu via Munchen.

Of je laat de Amundsen zelf de route bepalen en rijdt gewoon richting Munchen, hij pakt dan vanzelf jouw route op na stuk (vanaf Kufstein zeker), dit doen wij altijd.
Toegegeven, het is een beetje omgekeerde wereld, maar het werkt gewoon prima... :eek:

Bovenaan Onderaan