Navigatie met Google Earth

MarcoO2

Forumguru
Van de website van de Martin Schilder Groep. Ik zeg: laat maar komen voor onze Skoda's!

Ik rij al een tijdje Volvo met een ingebouwd navigatiesysteem. De informatie is verouderd maar om nou een update DVD-tje te kopen van een paar honderd euro gaat me toch wat ver. Maar wellicht dat dergelijke geldklopperij tot het verleden gaat behoren. De nieuwe Audi A8 is namelijk voorzien van ´s werelds eerste ingebouwde navigatiesysteem met Google Earth. Yes!

En dat biedt meteen heel veel meer mogelijkheden. Zo kun je via UMTS locatie-based
Wikipedia-artikelen raadplegen, of foto´s bekijken. Of zelfs reviews. Hulde aan Audi! En natuurlijk ook een beetje voor Google....

audi_a8_navigatie_google_earth.png

500x_2011-audi-a8-live-021.jpg

LenK

Forumguru
Kaartmateriaal is dan misschien wel gratis, maar het zal in het geval Audi beginnen met een apparaat van € 3000 oid
Een internationaal data abonnement is ook wel aan te raden, anders kost je dat het vel over de oren.
En gratis heeft ook nog altijd addertjes onder het gras van reclame e.d.

Captain Hook

Forumguru
En het ging toch om het up-to-date zijn?
Welnu, Google Earth is lang niet altijd up-to-date! De beelden kunnen rustig twee jaar oud zijn...

Zoek maar eens een bekend gebied op waarvan je zelf weet dat er het afgelopen jaar dingen veranderd zijn. En controleer dan eens of Google Earth aktuele gegevens laat zien. :bye:

MarcoO2

Forumguru
Ik gebruik voor het plannen van de volgorde van de adressen van mijn zakelijke ritten (soms wel een kleine 100 adressen) altijd de routeplanner www.myrouteonline.com. Deze site maakt gebruik van de gegevens van Google Maps (dus niet van Google Earth), en ik ben er nog niet vaak bedrogen mee uitgekomen.

Ik vraag me dus af: maakt deze navi inderdaad gebruik van Google Earth, of juist van Google Maps? Als zullen er uiteraard veel overeenkomsten tussen de twee programma's zitten. Maar ik denk dat Google Maps sneller up te date is dan Google Earth.

hemi24

Forumguru
De satelietbeelden van Google zijn niet altijd even actueel, maar met de wegenkaarten is weinig mis en aardig volgens de werkelijke situatie!

Captain Hook

Forumguru
http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Maps

Als ik bij mij in de buurt check, zie ik toch nog wel dingen die NIET correct zijn.
Zo is de school, waar mijn dochter op zit, nog steeds een weiland volgens Google.
Noch de weg er naar toe, noch het parkeerterrein, noch het gebouw bestaan volgens Google. De luchtfoto laat op de plek van de school slechts een boerenakker zien.
En die school staat er al drie jaar... :crazy:

Maar in Streetview is de school er wel! :smiley29: En dan kun je over een 'niet bestaande' weg de school toch bekijken. Hoe bizar en inconsistent.

Ronnie

Forumguru
Hier in 't oosten is de foto van vrijdag 12 Aug. 2005, er was toen een braderie in 't dorp, mijn Passat staat op een niet voltooide oprit voor 't nieuwe huis, de foto is rond 16.30 uur genomen.

MarcoO2

Forumguru
Als je het hebt over " de foto", dan heb je het neem ik aan over Google Earth en niet of Google Maps? Vanuit Google Maps wordt er doorgelinkt naar beelden van Google Earth of Google Streetvieuw.

MarcoO2

Forumguru
Dat is mijn ervaring dus ook, en dat betekent dat de situatie waarschijnlijk meer up-te-date zal zijn dan de kaarten voor mijn Columbus die ik via de dealer kan krijgen!

LenK

Forumguru
Streetview is nu wel actueler dan Satellite view.
Dat streetview maar even actueel is snap ik. Het is nu eenmaal een gigaklus geweest en om het dan ook nog bij te gaan houden. Behalve tijdsintensief is dat natuurlijk erg kostbaar.
Maar dat de satellietbeelden niet vaker ververst worden is slecht. Doet afbreuk aan de bruikbaarheid. Er staat (C) 2009 onder maar aan de bouwplekken te zien denk ik dat de beelden uit 2006 zijn.

Bij mij hier in Heverlee(België) is het kaartmateriaal van mijn straat van 31 juli 2009. Ik denk wel dat het vorige beeldmateriaal dateerde van 2006/2007

LenK

Forumguru
:ot: Op die Navigatiehelpsite heeft de top poster 12880 berichten.
Daar is Fabia met zijn 6148 nog maar een kleintje bij :D

Bovenaan Onderaan