Navigatie: POI laadpalen uitzetten

The Vipe

Actief lid
Nieuwe Octavia facelift 2024 in ontvangst genomen, met navigatiesysteem. Hierbij kunt je diverse POI selecteren, waaronder de laadvoorzieningen. Ik heb een benzine-auto, dus de POI laadpalen staan uit. Sterker nog, alle POI staan uit. Toch toont de navigatiekaart alle laadpalen op mijn scherm, zoals jullie zien zijn dat er best veel en ik vind dit een hinderlijke vervuiling van mijn navigatie-kaart.

Iemand enig idee of dit een bug is of dat er toch een optie is om deze laadpalen te verwijderen uit de kaart?

Navigatie.jpg
 

Okki

Donateur
Die krijg ik ook te zien. Zinloos.
In mijn vorige Skoda kreeg is wel te zien waar de eerstvolgende parkeerplaats langs de snelweg was. Maar met deze ook niet, maar dus wel laadpalen.
 

The Vipe

Actief lid
Contact gehad met de dealer hierover. Ze hebben deze melding nog niet eerder gehad, maar hebben gekeken en ervaren nu hetzelfde. Uitzetten van de laadpalen in de navigatie lijkt niet mogelijk. Dit zou een bug kunnen zijn of iets bewust, dat weten ze niet. Hooguit kunnen ze dit melden aan het hoofdkantoor en/of hopen dat dit bij een komende update wordt aangepast. Ik vrees dus dat we hier weinig aan kunnen veranderen helaas.
 

hemi24

Forumguru
Heb je al gekeken onder tankvoorkeuren? Via de settings links onderin het scherm?

Slechte dealer als ze beweren dat ze dit nog nooit eerder hebben gehoord…!
 

The Vipe

Actief lid
Heb je al gekeken onder tankvoorkeuren? Via de settings links onderin het scherm?

Slechte dealer als ze beweren dat ze dit nog nooit eerder hebben gehoord…!
Ik heb geen optie "tankvoorkeuren" bij de setup zitten. Dit is een 100% benzine-auto. Wellicht dat die optie bij een EV wel aanwezig is...

Verder betreft dit de facelift Octavia die nu pas net wordt uitgeleverd met een nieuw navigatiesysteem, wellicht dat het daar aan ligt...
Al geprobeerd om het te verwijderen uit favoriete poi?
Bekijk bijlage 111906
Alle POI-categorieën staan UIT, inclusief die van de laadpalen. Zet ik de POI "laadpalen" aan, dan lijkt er niks te veranderen. Lijkt er zodoende op alsof de POI "laadpalen" per default geactiveerd staat.
 

EdK

Forumguru
Rij nu een 3 jaar met een caddy met VAG navi
En vandaag zat ik even in de wagen vanwege een stortregen waar niet in te werken was en jadan begin je met een bak koffie en een broodje.
Dan zit je je mail even door te nemen en uiteindelijk zat ik even te spelen met de navi unit.
En opeens zat ik in een menu via de navi en daar zag ik dat ik een boel dingen aan en uit kon zetten
BV de pompstations kon ik aanzetten, maar ook laadpalen en nog een hele lange lijst met aller handen dingen zoals ziekenhuis / politie / restaurants en weet wat nog meer allemaal. Heb toen tweetal dingen aangezet en werden ook geprojecteerd in navischerm.
Als gaat vervelen dan zal ik weer een flinke bui regen hebben om het terug te vinden.......
Maar goed in me FAB4 zie ik ook laadpalen staan, en aan hand van bovenstaand moet dit dus ook uit te zetten zijn...
Dus de eerste bui regen en als ik niets anders heb te doen dan moet ik dit toch ook eens uitzoeken. ëén ding is zeker, er moet ook zo'n menu zijn om dit aan te passen ( lijkt me )
 

Bori

Nieuw lid
Rij sinds afgelopen week een nieuwe Karoq.
Ook heb mijn navigatie vol staan met meerdere POI, en inderdaad ook met alle laadpalen. Deze zijn net zoals al eerder vermeld zeer vervelend gezien ik gewoon op brandstof rijd.

Hopelijk is of komt er een oplossing voor.
 

EdK

Forumguru
ook met alle laadpalen.
Ook met de Fab 4, maar na een tijdje went het en zie je het niet meer staan.....
Maar goed je kunt je alvast inleren waar ze staan zodat je ze straks als je een EV MOET rijden precies weet waar ze allen staan... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan