Navigatie probleem na plaatsen nieuwe SD kaart

Hallo,

Ik heb enige tijd geleden via aliexpress een 32 gb SD kaart met daarop de kaarten van europa gekocht.
In het begin werkte het goed, maar nu doet het volgend probleem zich voor:
Als er geen route ingesteld wordt dan werkt alles normaal: hij toont de kaart met de omgeving en op welke weg ik rij enz.
Wordt er echter een route ingegeven dan berekend hij de route en kun je een route starten maar al snel stopt hij ermee en geeft aan dat de navigatiedatabank niet beschikbaar is. Iemand een idee hoe dit kan?

Frup

Forumguru
Misschien een corrupt bestandje. Heb het ook eens gehad in mijn Amundsen.
Heb toen de bestanden opnieuw gedownload en op het kaartje gezet (nadat ik het kaartje leeg had gemaakt).

Dat is het proberen waard. Ik heb net het originele kaartje weer ff terug gezet om te kijken of het probleem dan weg is.

octavia99

Senior Member
Het regent klachten van die aliexpress navigatie kaarten.
Die SD kaarten zijn vaak van zeer matige kwaliteit.
Bij de reviews zie je vaker dit soort klachten.

SD kaarten en ook SSD schijven van ALI ver van weg blijven.
Er word ook vaak voorgedaan dat een schijf groter is dan ze in werkelijkheid zijn.
Zo kan een 32 gb b.v maar 16 gb zijn terwijl hij 32gb aan geeft.
Je kunt er dan gewoon 32 gb heen copieren zonder fout maar als je dan de data wil uitlezen is het corrupt.

Laatst bewerkt:
Ik heb de betreffende kaart ff nader bekeken. Het merk is Swissbit made in Germany. De opslagruimte is zowel volgens windows schijfbeheer als volgens linux 29.4 GB. Dus dat klopt wel.

hemi24

Forumguru
Ik vind die kaartjes altijd lachwekkend:
- logo van Skoda;
- onderdeelnummer van Seat;
- jaartal met weeknummer 54 of hoger…

:laugh:

1680276064584.jpeg

Ja, lach maar. ;).
heb het originele kaartje weer teruggeplaatst en dat werkt wel normaal.
ik ga de ali kaart ff helemaal leegmaken en dan de kaarten er opnieuw opzetten, misschien dat het daarna goed gaat. Anders klagen bij de leverancier….

nog een vraag over het overzetten van de gedownloade kaart naar de SD kaart:
als ik het ingepakte bestand uitpak dan heb ik een map genaamd “maps” en een md.5 bestandje.
moet ik dat md.5 bestandje ook naar de SD kaart kopiëren? Op de originele kaart en de ali kaart staat dat er namelijk niet op?

Bovenaan Onderaan