Navigatie problemen

RobertJB

Nieuw lid
Mede forum leden.

Ik rij nu ca. 6 maanden met mijn S3 rond en dat gaat prima.
Het is mij nu 3 maal voor gekomen dat de navigatie werkt bij oude navigatie punten maar ik kan geen nieuwe navigatie punten ingeven.

Denk hierbij dat ik naar een plaats wil navigeren en dat nadat ik de eerste 2 letters van de plaats heb ingegeven de navi weer terug springt naar het navigatie scherm.
Als ik het weer probeer komt het systeem niet met een plaatsnaam op ook al heb ik de naam compleet ingegeven.

Als ik de auto herstart of de naviagtie herstart (power knop lanh indrukken) lijkt het erop dat het systeem de database niet kan benaderen.

De volgende dag dan werkt alles weer normaal!

Heeft iemand een idee?

Robert

Rallye

Forumguru
En dan even je vraag stellen in het deel van het forum dat over navigatiesystemen gaat, of door een mod laten verplaatsen.

RobertJB

Nieuw lid
Sorry, naartuurlijk compleet vergeten te melden.
Het betreft een Columbus naviagtie systeem.

Mogelijk dat een moderator het kan en wil verplaatsen naar de navigatie sectie?

Ik heb ook de Columbus en het systeem werkt feilloos. Wel lastig dat het probleem maar af en toe voorkomt. Want als de garage het niet kan reproduceren wordt het zoeken naar een oplossing ook wel ingewikkeld. Hoop dat er nog deskundige forumleden zijn die je op weg kunnen helpen. Succes :thumbsup:

Bakkertje

Forumguru
Wellicht helpt het als de kaart geupdate wordt (volgens mij komt er in november weer een nieuwe versie)?

s_janssen

Actief lid
Ik heb het ook al twee keer gehad. Je kan gewoon geen land, plaats of straat ingeven.
Na uitschakelen auto en start daarna werkt het wel weer. Echt een bug.

RobertJB

Nieuw lid
Dat is nu juist het probleem. Ik kan wel een straat ingeven van een plaats van de recente navigaties en een ander land ingeven werkt ook. Alleen een andere plaats ingeven lukt niet hij breekt hem de eerste keer na ingave van 1 tot 3 letters af en de tweede keer dan komen er geen plaatsen naar voren.
Auto uit en aan helpt niet ook lang de volume knop van de radio ingedrukthouden zodat het opnieuw start lijkt ook niet te helpen.
Als ik de auto een poosje heb laten staan (ca. 30 tot 60 minuten) dus zonder contact dan kan het daarna wel weer werken.

Bovenaan Onderaan