Navigatie Update 45-2023 geeft fout in bestand en update niet

Tweemaalacht

Nieuw lid
Ik heb Navigatie Update 45-2023 van het update portaal https://updateportal.skoda-auto.com/nl-BE/Updates met de VIN binnen gehaald maar... Het bestand geeft een niet nader omschreven fout bij het uitpakken van bestand FranceNorthWest_AdvancedMap2D.psf. Ook na het opnieuw downloaden van het bestand geeft het uitpakken van het bestand deze foutmelding.

Als ik de SD kaart in de navigatie stop, kan de navigatie de update, na lang zoeken niet uitvoeren. Het gaat om een Octavia Combi Business Plus van 2019.

Herkend iemand dit probleem?

afgebroken actie.JPG
 

Eguan

Nieuw lid
Herkenbaar probleem. Het gaat om het bestand HIGH12_P350_EU_202345.zip. De vorige versie was HIGH12_P330_EU_202322.zip.

Uitpakken via Windows 11 Verkenner gaat verkeerd, met 7Zip gaat het eveneens fout. Zit dus een fout in het bestand.

Updaten in de auto nog niet geprobeerd, wilde ik tijdens een autorit uit laten voeren. Maar eerst maar een goede versie zien te krijgen.

Ben aan het bellen geslagen met Skoda Nederland. Heb ze van alle informatie voorzien. Uitdaging is dat het de internationale website is waar het op staat. Als er meer duidelijkheid komt, dan zal ik het hier vermelden.
 

Tweemaalacht

Nieuw lid
Het gaat inderdaad om HIGH12_P350_EU_202345.zip waar dus een fout in zit. Er is nog geen update. Nu maar wachten op de update met de correctie. Dat kan wel even duren bij z'on groot bedrijf.
 

Roeland80

Forumguru
Hier het zelfde… had het eerst niet door uitpakken duurde erg lang dus snel de kaart eruit en in de auto gedaan… kreeg melding dat hij geen bestand kon vinden dus toen op onderzoek gegaan… ik wacht ook af
 

hemi24

Forumguru
Gaan ze bij Skoda één keertje voorlopen op de rest, heb je er nog niks aan..! :sterretjes:

Maar wellicht is er een fix…

1701110842751.png
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar linksom of rechtsom ze lopen wel een keer voor !!
Dat je er niets aan hebt dat is het volgende probleem....
 

Herre

Senior Member
Maar wellicht is er een fix…
En hoe kunnen we dit gebruiken? Ik heb het de eerste keer niet opgemerkt. Update in de auto gestart. Halverwege (of beter na 27% of zo is de update afgebroken). Deel van de kaarten is nu geupdate, deel niet. Het Nederlandse deel helaas nog niet (hoewel ik niet altijd meer op updates zit te wachten die niet kloppen (wegen die nog niet open zijn, maar volgens navigatie wel)...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Janux169

Nieuw lid
Hier hetzelfde probleem in de SuperB uit 2017. Ook wanneer je het bestand op een 32 GB geheugenkaart wil uitpakken komt de melding over FranceNorthWest_AdvancedMap2D.psf

zowel op 32 als 64 GB geheugenkaart dezelde melding. Lijkt dus in het downloadbestand te zitten.
 

LenK

Forumguru
Is er nog geen nieuwere versie? Deze is in het voorjaar verschenen. Heb ik destijds van VW site gehaald (DiscoverMedia2_EU-DL1_2110_V18.7z)

Kan het zijn dat de navi updates voor dit device EOL zijn?
Navi is van 2017, dus zou zo maar kunnen.

Voor de MIB1 komen ook geen nieuwe kaarten meer online.
 

Eguan

Nieuw lid
Zelf de vernieuwde 2024 update opnieuw gedownload, succesvol uitgepakt en geïnstalleerd zonder problemen.
Probleem dus opgelost door Skoda, vanuit Skoda Nederland support nog niets vernomen op mijn ingeschoten support vraag.
 
Bovenaan Onderaan