Navigatie updates

Hoi,

Als ik mijn VIM invoer op Update portal (skoda-auto.com) dan zie ik dat er een update (ECE2022) beschikbaar is voor mijn navigatiesysteem (Columbus).
Ik heb het bestand gedownload en uitgepakt op een SD kaart gezet.
Als ik deze via een adapter in de middenconsole (naast het elektrisch opladen) steek dan zegt het systeem dat deze USB niet wordt ondersteund.

Doe ik wellicht iets verkeerd? Is dit de manier waarop een updat uitgevoerd kan worden?

Dank voor de hulp!

Ik heb een Columbus in mijn Superb. Voor de kaartupdate moet je de SD-kaart in de unit in het handschoenenkastje steken.

hemi24

Forumguru
SD kaart via een adapter? Ik zou een Usb-stick proberen, maar dacht ook dat het bij de nieuwste systemen via WiFi ging of OTA…

Ja, USB stick is beter. Maar heb geen usb-c stick. :)
Hoe kan het systeem via WiFi zien of er een update is? Bestand is overigen 25 Gb, dus dat wordt een hele kluif over the air...

coppe218

Senior Member
Volgens mij doet hij deelupdates voor de navigatie en kun je hem niet via usb of SD updaten. Als je dan een keer in een nieuw gebied komt zal hij daar de updates via de interne 4g verbinding ophalen.

jesse_s93

Forumguru
Online updates (OTA) zijn onderdeel van Skoda Connect. De systeemupdates zijn onderdeel van de proactive services, de kaartupdates zijn onderdeel van infotainment online. De eerste heb je levenslang, de tweede krijg je meestal gratis voor 1 of 3 jaar. Dan komen de updates gewoon binnen via de LTE verbinding, wifi is geen vereiste.

Mocht je dit abonnement niet hebben, dan kun je de updates op een USB-stick zetten (voorheen SD-kaart) en kun je de kaarten importeren naar de harde schijf.

Bovenaan Onderaan