Raar probleempje met Onze Octavia IV (2021) Combi 1.0 TSI met Columbus navigatie. Normaal gebruiken we altijd Google maps via Apple Carplay als navigatie, maar daar hebben we sinds kort het probleem dat het scherm ineens onleesbaar wordt (zie foto). De rest van het Info Systeem lijkt het echter prima te doen dus mijn indruk is dat dit een probleem is met de iPhone. Gisteren echter ineens een nieuw probleem: ik rijd op de snelweg op Columbus navigatie, als de navigatie ineens 'denkt' dat ik niet meer op de snelweg rijd maar op een weggetje naast de snelweg. Dit gebeurt natuurlijk wel eens en ik dacht: gewoon ff wachten totdat hij doorheeft dat ik gewoon nog op de snelweg zit. Samengevat: na ontelbare keren 'calculating route' ben ik ondertussen aangekomen op bestemming maar Columbus denkt dat ik zo'n100 km verderop zit. Auto al opnieuw opgestart, infosysteem gereset ('aan/uit' knop 10 seconden ingedrukt). Niks werkt! Het vreemde is: als ik Google Maps via Apple CarPlay probeer pakt hij ook de verkeerde locatie. Iemand hier ervaring mee? Veel dank bij voorbaat!